Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

2202k läst  20,8k svar

1. TeroM
    Renoverare · Nivå 20
    • Laddar…
  2. K
    Medlem Nivå 15
    I dug that, but I don’t dig it. Maybe Alex Haley would - if he could

3. useless
    Självbyggare · Nivå 22
  4. H
    Verktygstokig · Nivå 11
  5. B
    Medlem Nivå 1
    Grävt upp en liten sten idag.
    Imorgon dagvatten och avlopp

6. T
    Medlem · Nivå 13
  7. queerlandsbygd
    Byggnadsvårdare Nivå 3
    Jag längtar tills jag kan börja dela med mig av mer husrelaterade saker, idag har jag befriat ladan från ivriga nässlor och annan kul växtlighet. Nässlorna blir kosttillskott till gräsklipparna under vintern

8. H
    Verktygstokig · Nivå 11
  9. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    Snabbt jobbat.

10. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 17
    Vad ska det bli?

11. queerlandsbygd
    Byggnadsvårdare Nivå 3
    Nånstans ska en ju borsta tänderna också, gärna på behändigt avstånd från brunnen så idag fick det bli ett litet flyttbart ”utekök”. Funkar det najs ska det målas och få fötter och lite annat gött, kom gärna med förslag på hur det kan bli ännu mer najs! Utöver det har jag i vanlig ordning slagit gräs och utökat gräsklipparnas ansvarsområde.

12. T
    Medlem · Nivå 13
  13. K
    Medlem Nivå 15
    Planterat tujor i rad. Bara resten kvar. Bild två visar rotavdrag från planteringsdiket. Skräpträden på kommunens remsa (som de såklart inte sköter) har tagit sig in och livnärt sig på gräsmattan också

14. K
    Medlem Nivå 15
  15. A
    Medlem Nivå 4
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    DAA2DFE8-A467-4047-AE42-6A75933FDF90.jpeg

Inspekterat plattan efter ca 2 veckor under plast och testar med lite spillvirke hur bred fris det ska bli. En lätt slipning för att få den sammetslen och sedan vattenglas på det som impregnering är planen. Tyvärr regnade det i slutet tiden då glättning var möjligt. Men med tanke på det är resultatet över förväntan.