Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

2199k läst  20,8k svar

1. kashieda
    Besserwisser Nivå 9
  2. S
    Medlem · Nivå 16
  3. kashieda
    Besserwisser Nivå 9
    Obortstädad del av del gamla fasaden... :thinking::sweat::cool:

4. K
    Medlem Nivå 15
    Efter att ha fikat o lunchat i lustiga huset kände jag för att göra klart taket. Två vintrar med presenning, även om pappen är klar så behöver jag täcka skarvarna. Trillat ner en gång och gått och funderat hur jag ska känna mig lite tryggare, så nu blir det egen byggställning runt om, vilket jag borde gjort från början, ja, ja.

5. P
    Husägare Nivå 5
    Idag har jag gjort klart salningar och foder runt nya fönstren så nu kan man snart ut och bygga altan:cool: #neverstop :crysmile:

6. sir_daniel
    Självbyggare · Nivå 14
    Tycker stolparna/stommen kändes rapplig, men kanske blir bättre när den är ordentligt fastskruvad.

Skulle vilka ha duk samt skenorna eller liknande för vettig peng för att bygga motsv i trä över altanen.

7. H
    Medlem Nivå 1
    Det går utför!

• Laddar…
  8. tommib
    Självbyggare · Nivå 21
    Jag har klurat lite på detta och duken är väl det svåra. Man borde iofs kunna beställa den från t.ex. en segelmakare men frågan är vad det kostar.

Skenorna kan man ta skenor för skjutdörrar. Det blir onödigt kraftigt men vad gör det.... Om man inte har höga krav på att det ska hålla kan man också använda gardinskenor av kraftigare typ.

Exempel
    https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...eslag/skjutdorrsbeslag/aluminiumskena-343481/

https://www.bauhaus.se/lopskena-typ...MI79zn47KH4wIVy0MYCh3J-wzbEAYYAyABEgKcbvD_BwE

https://www.theofils.se/Skjutdorrsbeslag.aspx

9. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 15
    Målat stolparna till entretaket och kollat på när REC var här och uppdaterade värmesystemet, golvkylan var en felinställning och felkoppling så nu är tilluften kall istället för golvet. Ett steg om dagen..
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20190626_203223.jpg

10. S
    Medlem · Nivå 16
  11. tommib
    Självbyggare · Nivå 21
    Du har ju gott om plats att jobba där. Ser ut som tetris...

12. S
    Medlem · Nivå 16
    Eller hur men alla tegelstenar är lika. :D

• Laddar…
  13. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 13
    Används det där expansionskärlet @sinuslinus?

Isf kolla över kopplingarna, det ser ut som en salig blandning metaller med stor risk för galvaniska strömmar....

14. S
    Medlem · Nivå 16
    Tack för omtanken men den var nog senast i bruk 1984.

• Laddar…
  15. K
    Medlem Nivå 15
    Skämskudden har försvunnit så jag lägger upp följande: remsorna som skulle täcka skarvarna, och pappspik, blev lite väl smala. Trebolitklistret ville inte dra ner remsorna över vinkeln som är på varje takstol. Försökte forma med värmepistol, men varken det eller solen hjälpte. Så ni ser rätt, det sitter lite farmarskruv här och var! Det finns skruv med bricka (99kr/28 st) men, men. Nu fanns farmarskruven hemma, kort variant, så det fick bli så. I mina framtidsplaner står inte lustiga huset kvar om 10 år,

• Laddar…