Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

2199k läst  20,8k svar

1. K
    Medlem Nivå 5
    Logga in för att se filmer.

Äntligen färdig, ryggen och låren är nöjda då man inte behöver krypa på vinden mera.

2. Raskus
    Medlem · Nivå 10
    Jag och frugan tapetserade på fyraårige grabbens blivande rum.

Snart blir det en massiv IKEA-beställning, och efter det blir det förhoppningsvis första gången på tio år som något av barnen inte sover mellan oss.

3. P
    Medlem · Nivå 11
  4. F
    Hobbyelektriker Nivå 10
    Flaggstången är åter rest, nymålad, ny knape och lina. Hissade en något för liten vimpel, men det är vad jag har.

Passande vimpel samt flagga beställd, men leveransen verkar dra ut på tiden. Har en för "liten" flagga som backup till nationaldagen.

Stången är nästan sjutton meter för den som undrar.

Har även rivit ut mer av den gamla charmen. Nytt ska det bli!

5. O
    Medlem Nivå 6
    • Laddar…
  6. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Vårt husprojekt började så här i slutet av sommaren -17. Vi har hunnit med en del saker under tiden vi bott här, även om det känns som vi haft vädret mot oss stundvis!
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    19496AE0-C29E-40DA-9F34-E5A99E920AAC.jpeg

Vi har i alla fall kommit en bit på väg, gräset börjar ta sig efter förra vårens projekt. Det blir också mindre och mindre tegel kvar för var dag ;)
    ECEC1B3E-CBB9-4DB6-BD1E-868E466F0097.jpeg

Det saknas takfot, fönstersmygar, bleck och takavvattning, som blir nästa steg på framsidan.

Redigerat 31 maj 21:53
  7. A
    Medlem Nivå 3
  8. Needas
    Renoverare · Nivå 12
  9. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    • Laddar…
  10. S
    Byggnadsvårdare Nivå 14
    Fortsatt arbetet med sjöboden. Förra sommaren råkade jag ta ett ofrivilligt bad i havet när jag gick och borstade tänderna på bryggan och klev på en trallbräda som var skarvad över två reglar. Skruvarna i inneränden släppte pga murken regel och jag åkte ner i vattnet som en torped. Igår rev vi upp allt trall och kunde konstatera att åtminstone 2 av 8 reglar var i riktigt dåligt skick. Tog det säkra före det osäkra och köpte 8 nya samt 5,1m trall för att slippa skarvar. Gick oerhört smidigt att byta, styrde in de nya reglarna under sjöboden och skruvade fast det nya trallet på drygt 2 timmar.

E57FCE30-2DE2-4C9F-ADD2-CFFF4BB59DF6.jpeg
    1ADD29FC-E610-4745-9AE1-F6BD9A89C0AE.jpeg

11. nikasp
    Medlem · Nivå 13
    Snickrat vidare på taket på torpet men hade otur med att bli bortglömd så stod utan virke första dan och sen regn. Sen tog jag hål för ventilation också. 200 mm massivt timmer tog ett jäkla tag med hålsåg (snålade och köpte inte Sandvik...).

• Laddar…
  12. JLyck
    Renoveringsnovis Nivå 11
  13. O
    Renoveringsnovis · Nivå 12
  14. P
    Husägare Nivå 7
    • Laddar…
  15. F
    Hobbyelektriker Nivå 10
    Börjat på en ny vägg. Roligt att bygga något mellan alla rivningar.