tommib
In your face, planned obsolescence!

• Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
A andersda skrev:
Jag tror snarare att du är bortskämd med alldeles för många produkter där det är för lätt att byta batteri. :):)
Om ungarnas 10 miljoner batteridrivna saker kvalar in så, ja :). Annars finner jag det nästan lite meditativt med lödpennan i handen och flusslukten i näsan :). Konstruktionen på den här klockan verkade dock vara sån att den slutade funka när batteriet var helt slut.

• Gilla
andersda
  • Laddar…
Inte bara idag utan sen i fredags..
Flyttat in och möblerat hela huset, typ "småfix" kvar nu :D

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Börjat såga ner oljetanken i källaren. Det är iofs sonen som gör jobbet, men jag har bekostat hårdvaran så en del av äran borde jag få ta del av...
Oljetank under nedmontering i källare med såg och stol framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
T
Tänkte flytta två av garderoberna som finns i källaren till tvättstugan men det gick ju sådär :sweat:

• En vit garderob som står lutad i en källare klar för flytt.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
För många skelett i garderoben?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
För många skelett i garderoben?
Lutar åt det hållet...

• Gilla
  • Haha
Tosse och 5 till
  • Laddar…
Satt lite lister, dekorlister mm. Skönt att denna sidan börjar bli klar men någon mer list ska jag försöka klämma in

Köksskåp med brunt arbetsyta, dekorativa guldramar och tapetbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Leeten och 6 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Satt lite lister, dekorlister mm. Skönt att denna sidan börjar bli klar men någon mer list ska jag försöka klämma in

[bild]
Älskar det, min första tanke var “barock”. :D Kul att se någon som gör saker som mer liknar det jag hade gjort, jag som målar bort allt vitt jag kan måla bort och tycker att det är kul att göra eget fast det kanske inte blir lika “snyggt” och “bra” som om man finbeställer och skickar iväg för professionella att ta hand om det :geek::rofl:

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Om ungarnas 10 miljoner batteridrivna saker kvalar in så, ja :). Annars finner jag det nästan lite meditativt med lödpennan i handen och flusslukten i näsan :). Konstruktionen på den här klockan verkade dock vara sån att den slutade funka när batteriet var helt slut.
Det går verkligen inte att förneka hur nöjd man är efter att man reparerat något med lödpennan.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
B bittle skrev:
Älskar det, min första tanke var “barock”. :D Kul att se någon som gör saker som mer liknar det jag hade gjort, jag som målar bort allt vitt jag kan måla bort och tycker att det är kul att göra eget fast det kanske inte blir lika “snyggt” och “bra” som om man finbeställer och skickar iväg för professionella att ta hand om det :geek::rofl:
Kul att höra :D
Precis, och gör man det själv så får man räkna med lite "skavanker" här och där men det känns och blir mer äkta när man gjort allt själva :D.
Det enda är väl att det tar en massa tid men vad skulle man annars gjort? Tittat på tv har jag inget för :crysmile:
Någon speciell stil har vi själva inte i åtanke men än att vi gillar det "gamla"

Redigerat:
  • Haha
bittle
  • Laddar…
Nu är även dörren målad och upphängd.
Nu kommer funderingar på vilken färg vi ska ha på golvet, någon som kan komma med input?
Vi hade tänkt oss mörk bets men är osäkra.
Vi är öppna för förslag :D
Ny målad dörr i rum med mönstrad tapet och schackrutigt golv.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Äntligen efter dryga månaden blev det lite pet på huset. Många rör behövs ibland.

Installation av eldosor och rörledningar i ett pågående husbygge.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Elektrikern har bytt central i källaren.

Före:
Elektrisk central före renovering med äldre mätare och oorganiserade kablar på en trävägg i källare.
Skapa konto

Efter:
Nyinstallerad elektrisk central uppsatt på trävägg i källare med säkringar och anslutningar.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Nu är även dörren målad och upphängd.
Nu kommer funderingar på vilken färg vi ska ha på golvet, någon som kan komma med input?
Vi hade tänkt oss mörk bets men är osäkra.
Vi är öppna för förslag :D
[bild]
Nu är jag ju inte överhuvudtaget objektiv i frågan men jag tror att mörk bets skulle bli jättefint.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.