4 828 174 läst ·
33 459 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Golvbrunnen i garaget från -62 är bara en tratt som ett galler hjälpligt med usel passform legat på.
Jag har lessnat på att trampa snett i brunnen. Nära på stukat foten iallafall 3 ggr så nu fick det va nog.
Vi ska bila upp golven om några år och byta alla stammar men jag vill inte bryta benet i brunnen innan dess, så åtgärd måste tas.
10 minuter i CADen och hjälp från svågern som vattenskar ut nya delar i 3 mm rostfritt.
Anpassat efter att göra så lite åverkan i golvet som möjligt för att gjuta fast den.
Nu är det bara vänta att betongen ska brinna klart, och sen spackla till en liten sänka strax utanflr ramen, så håller det nog några år iallafall
Jag har lessnat på att trampa snett i brunnen. Nära på stukat foten iallafall 3 ggr så nu fick det va nog.
Vi ska bila upp golven om några år och byta alla stammar men jag vill inte bryta benet i brunnen innan dess, så åtgärd måste tas.
10 minuter i CADen och hjälp från svågern som vattenskar ut nya delar i 3 mm rostfritt.
Anpassat efter att göra så lite åverkan i golvet som möjligt för att gjuta fast den.
Nu är det bara vänta att betongen ska brinna klart, och sen spackla till en liten sänka strax utanflr ramen, så håller det nog några år iallafall
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det kallar jag att parfymera grisen 
För egen del så är det mest planering inför kommande gigantprojekt - renovering av källaren med förråd, toalett, dusch och tvättstuga. Fick i alla fall bokat tid med en ventilationskonsult idag - alltid något
.
För egen del så är det mest planering inför kommande gigantprojekt - renovering av källaren med förråd, toalett, dusch och tvättstuga. Fick i alla fall bokat tid med en ventilationskonsult idag - alltid något
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Inte funderat på att måla listerna i samma kulör som resten? De kritvita listerna gör att resten ser gult ut
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 724 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 724 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 468 inlägg
"Nu är det dags för tittarbrev här på bullen, och som alltid är det inte personen i filmen som skrivit brevet"mexitegel skrev:
Hade en vvs-firma hemma för att se vad det skulle kosta att fixa till vatten & avlopp badrummet.
Rivandet och byggande tänkte jag fixa själv
Men 30.000kr för att dra om vattenledningarna och byta golvbrunn samt avlopp känns dyrt
Badrummet är knappt 3m2.
träbjälklag och källare direkt under där allt är lättåtkomligt
Väggar + golv ska öppnas upp helt så det känns som ett ganska enkelt jobb att göra själv
Men 30.000kr för att dra om vattenledningarna och byta golvbrunn samt avlopp känns dyrt
Badrummet är knappt 3m2.
Väggar + golv ska öppnas upp helt så det känns som ett ganska enkelt jobb att göra själv
Är det något de kan så är det att ta betaltT Tobias Knutsson skrev:Hade en vvs-firma hemma för att se vad det skulle kosta att fixa till vatten & avlopp badrummet.
Badrummet är knappt 3m2.
Väggar + golv ska öppnas upp helt så det känns som ett ganska enkelt jobb att göra själv![]()