Byggahus.se
Hörde dottern säga nåt om en ”lampa” på gräsmattan utanför entré ”så man ser om det kommer nån”. Jag som nyss skaffat lite kortväxta lampor i rabatten, men okej. Köpte en LED med sensor, en 10 W och satte på altan riktad mot gången/garageuppfarten. Ställde in avstånd, tid och att bara tändas på kvällen/mörkret och väntar nu på att hon ska upptäcka det. Hon väntade på budbil när jag hörde det och den leveransen har redan varit...
Men plötsligt händer det - igen och då är belysningen redo

Måste komma ihåg att skriva upp det i den lilla husdagboken jag skaffade elva år för sent...
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Sista rycket innan bilfritt, nu får renoveringarna vänta till efter jul. :D
Det ska i och för sig inreda men det lägger jag mig inte i :crysmile:
Hörn av ett rum med väggar täckta av pampigt mönstrad tapet och ett mörkt, parkettliknande golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med tapet och mörkt träpanel, förgyllda speglar på väggen, renovering klar för jul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
Däremot skaffade jag mig i måndags en bra ursäkt att bygga ut på några års sikt.
Gratulerar ! :)
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har inte gjort ett skrutt med huset idag, eller senaste dagarna. Däremot skaffade jag mig i måndags en bra ursäkt att bygga ut på några års sikt.

Det gäller att tänka långsiktigt.

[bild]
Grattis!
Mvh P-A
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Handlade gips och isolering efter jobbet och hann gipsa ena sidan. Isolering och gips på andra sidan är på tapeten(?) för imorgon.

En vägg med trästomme, delvis isolerad och redo för gipsarbete. Verktyg synliga i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Handlade gips och isolering efter jobbet och hann gipsa ena sidan. Isolering och gips på andra sidan är på tapeten(?) för imorgon.

[bild]
Snyggt, men ingen OSB?
 
tommib tommib skrev:
Har inte gjort ett skrutt med huset idag, eller senaste dagarna. Däremot skaffade jag mig i måndags en bra ursäkt att bygga ut på några års sikt.

Det gäller att tänka långsiktigt.

[bild]
GRATTIS TILL TILLÖKNINGEN (y):D
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har inte gjort ett skrutt med huset idag, eller senaste dagarna. Däremot skaffade jag mig i måndags en bra ursäkt att bygga ut på några års sikt.

Det gäller att tänka långsiktigt.

[bild]
Mer arbetskraft! (y):D
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Snyggt, men ingen OSB?
Finns inget OSB i någon av väggarna i huset och än så länge har inget trillat ner. Funderar däremot att limma in plyfa i väggen mellan reglarna ungefär var sängborden/hyllorna hamnar så får man nåt att dra skruven i. De gamla hyllorna satt bara med mollyplugg men det höll bra det med.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Idag städar vi, efter ett gemensamt beslut, uppenbarligen något jag missat i gårdagens matkonversation.

Rörigt vardagsrum med kläder och prylar utspridda under städning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tycker (totalt oviktigt) att vi kan vänta ett tag till, julen är det långt till!
Nejdå, julen är snart här! Tycker någon annan (inte oviktigt).

På tal om vikt!
När vi börjar plocka lite bland allsköns bråte, hittar jag en träningscykel, påminner i min enfald, användaren, om när den användes och varför.

Träningscykel utomhus på ett trätrall i kyligt väder med solnedgången i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det kan hända att jag även råkade säga att det kanske är bra om den används snart igen.
Både jag och cykeln är numera placerade på däcket, i kylan, utelåsta.

Mvh "frusen dalmas"
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 21 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Kopplar loss då. Men visst fryser väl vatten oavsett var det hamnar
Minnet är bra men kort
 
  • Golvmatta med sladd i en tom badkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Idag städar vi, efter ett gemensamt beslut, uppenbarligen något jag missat i gårdagens matkonversation.

[bild]

Jag tycker (totalt oviktigt) att vi kan vänta ett tag till, julen är det långt till!
Nejdå, julen är snart här! Tycker någon annan (inte oviktigt).

På tal om vikt!
När vi börjar plocka lite bland allsköns bråte, hittar jag en träningscykel, påminner i min enfald, användaren, om när den användes och varför.

[bild]

Det kan hända att jag även råkade säga att det kanske är bra om den används snart igen.
Både jag och cykeln är numera placerade på däcket, i kylan, utelåsta.

Mvh "frusen dalmas"

Vi har också en sån där klädhängare. Den står vid Cross-klädhängaren och klädhängar-bandet ...
 
  • Gilla
  • Haha
hagv och 10 till
  • Laddar…
Inte i huset idag men har istället påbörjat Projekt Svärmors lägenhet!
Förberett genom att riva tapeter och limmat ytgipsskiva.
Person på stege river tapeter i ett rum täckt av tapetlösa och golv med tapetresterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsrum med delvis bortriven tapet och en säck ytgips vid väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsmaterial och verktyg i ett rum med halvavlägsnade tapeter och förberedda ytgipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med bortriven tapet och limmad ytgipsskiva på en vägg i en lägenhet, stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Inte i huset idag men har istället påbörjat Projekt Svärmors lägenhet!
Förberett genom att riva tapeter och limmat ytgipsskiva.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Kul projekt.
En fråga, varför sätta gips liggande?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kul projekt.
En fråga, varför sätta gips liggande?
Enda anledningen är att skivåtgången blev marginalt mindre och jag behövde skära mindre!
Skivorna är limmade med pci nanolight vilket är ett billigare men lika bra alternativ till Ardex S48 och skivorna sitter som berget. (y)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.