Campar Campar skrev:
Byggt klart kattgårdsutbyggnaden...
Håller de sig verkligen inom kattgården? Tycker det ser ut som en normalkreativ katt lätt skulle rymma.

Alfredo Alfredo skrev:
Håller de sig verkligen inom kattgården? Tycker det ser ut som en normalkreativ katt lätt skulle rymma.
Återstår att se, men de är inte jätte hopp och klätterbenägna. Dessutom relativt stora 6-7kg.
Så, jag tror inte att de kommer hoppa upp och samtidigt trycka sig igenom hålen.

• Gilla
LJC och 1 till
  • Laddar…
Grävningsarbete längs husgrund för installation av ny dränering med spade och grushög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsatt gräva för ny dränering!

• Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Nu nöjer jag mig för idag! :D
Grävd schakt i trädgård intill tegelvägg med spade, klar arbetsdag.
Skapa konto

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P
ser ju i alla fall torrt och lättgrävt ut.

P Peter_K skrev:
ser ju i alla fall torrt och lättgrävt ut.
Jo torrt är det allt.. men så är leran där fast den är ändå ganska tacksam faktiskt om än tung :strong:

Gjorde som så att jag grävde av 20cm först och lät det stå i en vecka och som tur är så har det ju inte regnat så det har hunnit torka upp rätt fint.. största problemet är krossen de lagt runt dräneringen som är så grov att det är jobbigt att få upp det med spaden :( Men vad ska man göra när man tyckte man var smart och la fiberkabeln längs med garageväggen, då är det bara att ta spaden och bita i det sura äpplet :crysmile:

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Tror inte du hade velat byta med mig.
Grävd grund vid husvägg med stora vattenpölar och lös jord.
Skapa konto
Person gräver i en smal och djup grävning nära en husvägg, lerig och utmanande arbetsförhållande.
Skapa konto

• Gilla
LJC och 9 till
  • Laddar…
Hmm.. Nepp! Inte det minsta faktiskt! Nöjer mig nog med mina 14m jag gräver för hand.. Det känns överkomligt :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
Josefinb och 1 till
  • Laddar…
Nya piparna till badrumskranarna kom idag.

Org. var på tok för korta, det gick inte att tvätta händerna utan att blöta ner halva badrummet.
Närbild på nya längre kranpiphuvudet jämfört med det korta ursprungliga, monterade på en badrumsblandare.
Skapa konto

Knappa 1200:- ink frakt betalade vi för 2st måttbeställda pipar från FMM.

Nu så, viss skillnad.
Ny längre badrumskran jämförd med original bredvid en handfatsskål.
Skapa konto

Och här ser man skillnaden sida vid sida.
Hand håller en ny kranpip bredvid monterad badrumskran för jämförelse av längden.
Skapa konto

• Gilla
Chiippe och 7 till
  • Laddar…
Hemma från jobbet idag, sjuk och eländig. Det enda jag orkade med vara att skära glas till de nygamla fönsterbågarna. Drygt hälften av glasen var trasiga och jag hade tänkt köpa nytt då jag inbillat mig att skära fönsterglas, speciellt smala remsor, skulle vara svårt. Men ack så jag bedrog mig, det var ju hur lätt som helst. 5 ersättningsglas tillskurna på några minuter!
Nyss tillskuret smalt fönsterglas hållet av en person med verktyg och fönsterbågar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Rickie
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Tror inte du hade velat byta med mig.
[bild] [bild]
Jag säger bara en sak, FY FAN!:D

Ställningen nere, ÄNTLIGEN!

De 2 sektionerna på att altantaket rykte först.
Ett rött hus med en demonterad ställning framför ett delvis reparerat altantak, med en stege lutad mot väggen.
Skapa konto

Äh lika bra att krångla vidare..
Röd villa med avlägsnad byggställning visar altantakets två sektioner, plast över fönstret för målning.
Skapa konto

Och slutligen..
Rött hus med nyrenoverad veranda och plasttäckt fönsterparti, omgiven av en grön gräsmatta.
Skapa konto

Fick hjälp av sambon med den längre sektionen då den ville tippa över mig...

Varför är plasten kvar undrar den skarpsynte? Jo det ska dit en rad med lockläkt under fönstret och på med lite färg där och det är nog enklare att komma åt från stegen. ;)(y)

• Gilla
Needas och 4 till
  • Laddar…
Fortsatte med samma glädje inomhus, dom för dagen i grannsocken inhandlade fodren skulle upp...
Taklister mot ett vitmålat träpaneltak med synligt lim och en liten glipa.
Skapa konto

Just nu har jag lite svårt att inte gräma mig över att limmade upp salningarna med Esstack. :crysmile:

Nu fortsätter jag med nåt ute igen.. :rolleyes:

P
F FRS05 skrev:
Jag säger bara en sak, FY FAN!:D
Kanske bäst att tillägga att jag inte grävde allt det där för hand så ni inte tror det men det räckte med de 20 cm som jag inte vågade ta med grävmaskin p.g.a av bla vatten och avloppsrör. Något tunggrävt med vatten och blålera.

• Gilla
FRS05 och 1 till
  • Laddar…
Plockat lite sten...
Husgrund med synliga stenar och grus under renovering, tillsammans med byggverktyg och stödben.
Skapa konto

Drygt 100 stenar à 60kg har jag flyttat på hittills. Här är dom som inte har ramlat sönder.
Stapel med stora flyttade stenar i en trädgård vid sidan av en skottkärra och timmer.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.