MTech skrev:
Ni ska få se bild på den i morgon innan jag bilat i den! Den måste vägt bortåt 2ton:what:
Hmm, undra om man kan spräcka en sån där med krutpatroner a'la simplex. Jag har kört en del i berg och sten, men inte i betong, borde ju funka det med, man får nog gå ner lite i laddning bara. Får nog testas någon gång :) Du skulle sagt nåt innan du bilade sönder den ... ;)

roli skrev:
:wow: För att bli av med en betongtrappa??? :wow:
Förlåt. Jag måste varit trött eller något, jag trodde det var en iskaka *asg*

IMG_0752.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här har vi precis lyckats och få trappen ifrån huset och vält den upp och ner! 3,5tonarn lyfte i bakkant flera ggr innan vi lyckades och flytta den:x

Idag regnade det så jag flyttade in bilmaskinen och bilade bort golvbrunnen i tvättstugan! Till min stora lycka har jag köpt en vanlig golvbrunn men det jag skulle köpt var en såkallad ROTbrunn:confused:
Och i morgon har väl alla byggvaruhus stängt?
Funderar på om man skulle knåpat ihop en projektråd under socialt? Om det finns intresse att läsa om hur jag river och härjar i vårat 70tals hus:p

Haft över mäklare för preliminärvärdering. Ska installera bergvärme samt visade samtidigt upp det man gjort hittills

Monterat golvsockel. Renoverat de gamla dörrfodren som skall återmonteras. Spacklar skruv och spikhål.

Klippt gräset och druckit öl och grogg, planterat lök och druckit grogg, nu tror jag bestämt att det är dags för en ny grogg:D

• Gilla
Blindnit och 1 till
  • Laddar…
Köpt rör och golvbrunn till tvättstugan! I morgon skall det gjutas igen:thumbup:

SC Aero skrev:
Klippt gräset och druckit öl och grogg, planterat lök och druckit grogg, nu tror jag bestämt att det är dags för en ny grogg:D
Glöm inte trädgårdsvinet!

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
Fixat med gästrummet: bredspacklat inför tapetsering. samt. grundmålat panelen samt listerna

Blindnit skrev:
Glöm inte trädgårdsvinet!
Med trädgård-svinet, menar du mig eller vildsvinen som brukar hälsa på :rolleyes:

Blev en sväng med trimmern och en grogg oxå :D

Trädgårds-vin är inte att underskatta.
Det är perfekt när man tycker man gjort något bra.
Bara hinka i sig några glas så ser det ännu bättre ut.
Sen blir man så trött så man inte orkar göra mer den dan utan måste fortsätta dan efter, med trädgårdsvin alltså :)

Rivit en ful vägg som var en rest av något som satt för trappan till övervåningen. Dörren rök förra sommaren.

Y
* Städat ett rum jag planerar göra till mörkrum åt damen.
* Tagit bort en hög stubbe med hjälp av traktorn.
* Kört två kärror med skräp till återvinning, från uppfarten samt finkrattat den.
* Beställt en firma till färdigställa badrummet.

Monterat dörrfoder. Spacklat spikhål.

Lagt stora klinkers på hallgolvet. Spacklat vardagsrummet på övervåningen. Behandlat bänkskivorna med hårdvaxolja (tack byggahus för tipset om märket). Varit på återvinningen och kastat en släpkärra full med skräp (har snart kastat ett helt hus i rester och emallage). Imorgon blir lite lugnare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.