4 827 776 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Nej nej - vi kör trä den här gången också, men på rätt sättFredrikR skrev:
Har vart och sågat till understycket till karmen i kärnfuru. Denna gång med en ”läpp” som hänger ut över vattbrädan, vilket innebär att konstruktionen förbli tät tills dess att någon av de ruttnat bort. Men det tar nog ett tag i alla fall
Husägare
· Västernorrland
· 2 514 inlägg
Nä fy fn. Försöker hitta skugga

Hittade två ensamma stolpskor i garage samtidigt som det kanske svajade lite i regelverket. Blev två plintar tilö, totalt 16 stycken. Ska väl vara fan om det inte räcker?
Passade även på att måla stolpsrna en gång med täckfärg.
Vidare så beställde jag på den lokala bygghandeln lite trallvirke som kommer imorgon och då blor det dags att köpslå!
Passade även på att måla stolpsrna en gång med täckfärg.
Vidare så beställde jag på den lokala bygghandeln lite trallvirke som kommer imorgon och då blor det dags att köpslå!
Idag har det varit för varmt för utomhusjobb så dagens gärning fick bli att hyvla av ett par milimeter på skafferidörren, rensa vattenlåset i handfatet och såga upp lite råvaror till snickeriet. Sedan hann jag med att snickra ihop ett grunt skåp med skjutluckor och en vedlår för allt spill i snickarboden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 10 106 inlägg
Shit vilken energi du har!!Hennke85 skrev:
Idag har det varit för varmt för utomhusjobb så dagens gärning fick bli att hyvla av ett par milimeter på skafferidörren, rensa vattenlåset i handfatet och såga upp lite råvaror till snickeriet. Sedan hann jag med att snickra ihop ett grunt skåp med skjutluckor och en vedlår för allt spill i snickarboden.
[bild] [bild]
[bild]
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Dagens plan var att riva lite taktegel(betong), men det kändes outhärdligt med 34 grader i kombination med ett svart tak. Så inväntade att solen gått ner bakom träden, så körde jag på och rev ca 95 m2. Sen gav jag upp då armarna började kännas möra och jag slog en tegelpanna i knäet, ni vet en sådan där nervträff som får en att bli svimfärdig?
Men utsikten var helt okej:
Men utsikten var helt okej:
Håller man rent runt sig så ska det inte vara någon fara.tommib skrev:
Kaminen är byggd för att sättas in som värmekälla i järnvägsvagnar om de inte kunde värmas på vanligt sätt under krig eller kris, så den kommer från den beredskap vi hade under kalla kriget.
Äntligen klar med rivning av panel på södra gaveln (Hatar T-Panel med kamspik..
)
Har även satt ny vindpapp och fått dit alla bottenbrädorna på gaveln.
Blev ju inte direkt något gjort på dagarna mitt i solskenet så det har nu tagit 4 kvällar fram till midnatt att fixa detta.
Bara att ge sig på o kapa till lock senare idag och se om man kan få upp några till kvällen.
Har även satt ny vindpapp och fått dit alla bottenbrädorna på gaveln.
Blev ju inte direkt något gjort på dagarna mitt i solskenet så det har nu tagit 4 kvällar fram till midnatt att fixa detta.
Bara att ge sig på o kapa till lock senare idag och se om man kan få upp några till kvällen.
Småljummet även här..
Måtte det vara nån värme kvar när takkupan är klar. Rev panelen på sidorna idag, fick dit Windy efter kvällsmaten. Sambon drev på efter en cider till maten
lite gles frampå blev det också. Imorgon är det få dit plåtar på ett ok sätt som gäller, sedan mer gles och förhoppningsvis lite röda plankor. 
Måtte det vara nån värme kvar när takkupan är klar. Rev panelen på sidorna idag, fick dit Windy efter kvällsmaten. Sambon drev på efter en cider till maten
Logga in
Skapa konto