I dag har jag täckt över det 3,5 meter breda och 7 meter höga fönsterhålet med byggplast. Dock räckte inte stegen ända upp, så det är fortfarande ett hål längst upp i spetsen...

Det känns som att jag har postat samma bild 50gånger men här är smygarna putsade (på frihand) och detaljerna är avtäckta!

• Husfasad med nyligen putsade smygarna och detaljer, arbetsmaterial synligt på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
D09
Känns som ett evighetsprojekt men hopplöst när varje trallbräda måste sorteras ut. Kvistar, sprickor, hål, bitar som saknas, skador m.m

En hög blir att använda med rätt hål, en hög för att använda med fel håll upp, en tredje där det går att använda om man kapar av en stor bit osv osv. Känns som man fått skräpet ha ha

• Delvis byggt trätrall med sorterade brädor på ett däck under konstruktion med utsikt över naturen och en sjö.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Känns som ett evighetsprojekt men hopplöst när varje trallbräda måste sorteras ut. Kvistar, sprickor, hål, bitar som saknas, skador m.m

En hög blir att använda med rätt hål, en hög för att använda med fel håll upp, en tredje där det går att använda om man kapar av en stor bit osv osv. Känns som man fått skräpet ha ha
Förbaskat trevlig utsikt! :beer:

• Gilla
D09
  • Laddar…
Fick hem 5 kubik 0-18 ikväll så nu har jag färdigställt idiotprojektet jag påbörjade i feberyran förra fredagen. 40 kvadratmeter välbehövlig bilparkering. Nygrusad bilparkering på 40 kvadratmeter med en vit bil parkerad och skottkärra i förgrunden.
Skapa konto
Ny grusad yta för bilparkering med högar av grus 0-18, täckt markduk och parkerad bil i bakgrunden.
Skapa konto
Nybyggd 40 kvm parkeringsplats med grus och kantsten, skottkärra i förgrunden.
Skapa konto
Nygrävd parkeringsyta på 40 kvadratmeter med skottkärra och spade på en gräsmatta.
Skapa konto
Nyberedd mark för bilparkering med en skottkärra, gräsmatta och träd i bakgrunden.
Skapa konto
Nygrusad bilparkering på 40 kvadratmeter bredvid rött hus och grönt gräslandskap.
Skapa konto
Grönt gräs med påbörjad anläggning av parkeringsyta, skottkärra och utmarkerade gränser synliga.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I dag har jag täckt över det 3,5 meter breda och 7 meter höga fönsterhålet med byggplast. Dock räckte inte stegen ända upp, så det är fortfarande ett hål längst upp i spetsen...
Jag vill se en bild på huset. Maffigare fönster får man leta efter :surprised:

D09
fgo fgo skrev:
Förbaskat trevlig utsikt! :beer:
Den funkar =P

”Några” träd som ska ner mot sjön bara ;)

• Gilla
fgo
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag vill se en bild på huset. Maffigare fönster får man leta efter :surprised:

• Svartvit bild av ett gammalt herrgårdsliknande hus med torn och flera skorstenar, i en lummig trädgård.
    Skapa konto
  • Gilla
-RB- och 12 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Fick hem 5 kubik 0-18 ikväll så nu har jag färdigställt idiotprojektet jag påbörjade i feberyran förra fredagen. 40 kvadratmeter välbehövlig bilparkering.[bild] [bild]
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Bra jobbat

Inhandlat ca 170m panel till gaveln på huset , provade min nya byggställning igår och såg till min fasa att panelen bara var skit..Inte värt att måla dyr färg på nu och sedan byta nästa år..
Har även hunnit att måla ca 60m av den nu ikväll.
Blev ju lite senare än tänkt med målning pga. regn o åska + att 1 av mina älskade barnbarn har varit på besök. :)

Börjat med panelbytet på gaveln.

I vanlig ordning, först en jigg,

Målade brädor upplagda i en jigg för längdmätning inför panelbyte, med verktyg och plattform i bakgrunden.
Skapa konto

Då nederändorna är redan målade förskjuter jag brädorna lagom med denna så att längden ökar för varje bunt som sågas i 14˚. Längsta brädan används som mall för nästa bunt.

Ställer brädan på regeln, som är invägd horisontellt, medan jag står uppe på plattformen,

Pågående arbete vid husgavel med påbörjat panelbyte, verktyg och ny panel vid foten av en ställning.
Skapa konto

Och drar i en skruv under takfoten och en spik relativt långt ner, går hyfsat fort.

Panelbyte på husgavel med svarta brädor, en vattenpass och mätjigg vid takfoten.
Skapa konto

Blev lite sent för att börja spika alla rader så det blir till helgen när mer panel är bytt.

• Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
Eftersom termometern närmade sig 30 strecket i skuggan redan på förmiddagen tänkte jag att "stå ute och såga och mäta i solen" borde vara bland det bästa man kan sysselsätta sig med en dag sen denna ..

Poolen har aldrig fått sin ram runtom hålet i trädäcket, men nu skulle det ske!

För att göra det lite omständigare bestämde jag mig för att låta frisen sticka ut 30mm över poolen..
Hand som håller en skjutmått som mäter träbit mot en mall av masonit utomhus.
Skapa konto

Början på en jigg/mall är igång.. En bit gles och några bitar masonit.

Jigg/mall för ram runt pool i trädäck, gjord av gles och masonit med mätblock.
Skapa konto

2 färdiga exemplar, återstår att se om det blir serietillverkning av dom, kan bli en succé för oss poolbyggare..:crysmile:

Trädäck under konstruktion runt en pool med träbitar, tvingar och verktyg.
Skapa konto

Här ser ni tänket, eller kanske bristen på skyller allt på värmen.

Trädäck runt pool med en jigg av trä och masonit fastklämd med tvingar, virke och verktyg synliga.
Skapa konto

Rullar på rätt ok, virket har legat sedan förra sommaren, och som ni kanske minns ägnade jag en stor del av våren till att sortera just tryckt virke.. :rolleyes:

Ovanskuren bild av en blå rund pool inramad av nysågat trä på ett trädäck.
Skapa konto

Efter nästan en hel dag i solen med en kopp kaffe och 2 glas vatten i magen var jag tillbaka där jag började. :cool:

Ev. ska någon bit bytas då den var väldigt skev, någon lite väl sprucken..men det blir en annan huvudvärk. ;) Använde Keter bordet som köptes nyss, funkade helt ok att tvinga fast och sänksåga bitarna. (y)

Kvällsvy över en trädgård med upplyst pool omgiven av däck och hus, intill en väg och vatten.
Skapa konto

Kvällen avslutades med lite borrning men myggen gjorde sig påminda varpå det blev lite lek. :geek:

Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:

Det är därför man står och väljer ut bräda för bräda på brägårn...

D09
Anna_H Anna_H skrev:
Det är därför man står och väljer ut bräda för bräda på brägårn...
Får bli läropengar denna gången men nästa altan så blir det ingen direkt från Beijer utan brädgården.

Ska ner till den lokala trägården nu och handplocka.

D09
Varit på lokala brädgården och kompletterat med trall. Enorm skillnad på kvaliten.

Monterat lite och nu byggpaus tills jag klurat ut vilka räcken det ska bli.

• Nyinstallerad trätrall på altan vid vit husvägg, med staplade trallbrädor på sidan och sjöutsikt.
    Skapa konto
  • Gilla
Skooda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.