4 827 507 läst ·
33 457 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vad är det för armatur? Känns ”billig” med tanke på skicket. Mitt tips är att byta denD09 skrev:
Slängde dit sista färgen innan det är dags för nästa plats
Ser jag regn i horisonten tro?
Lampan såg inte så kul ut längre. Några tips på hur man snyggar till den?
Fråga 2.
Funderar på att slänga upp en kamera i hörnet.
Var är lämpligaste placeringen?
Tänker att om man tar en ovan lampan så kommer lampan blända/ störa kameran samtidigt som den får mer skydd av taket.
Alternativet är att plocka ut en lampa alt montera vid sidan?
Ska vara denna om jag inte minns fel. Ser lik ut iafRamnemark skrev:
Köpte dock på bauhaus
https://www.elbutik.se/product.html/nordlux-tin-maxi-dubbel-m-sensor?category_id=1620
Ja. Tråkigt när den börjar rosta :/
Bygga om altanen. Under tak blir det en liten platå där det blir en loungdel o utanför utekök o matplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår, golvlistat vardagsrummet!
13v sedan hantverkarnas rörsågning i badrummet idag..
Pelaren fick ett varv list också.
Ska dit hörnlist och målas sen är den klar.
Rätt stor chans att det blir soffhäng ikväll, efter alla veckor med byggkaos i vardagsrummet.

Avslutade med en stunds lek innan läggdags.
13v sedan hantverkarnas rörsågning i badrummet idag..
Logga in
Skapa konto
Pelaren fick ett varv list också.
Ska dit hörnlist och målas sen är den klar.
Logga in
Skapa konto
Rätt stor chans att det blir soffhäng ikväll, efter alla veckor med byggkaos i vardagsrummet.
Avslutade med en stunds lek innan läggdags.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
I helgen fortsatte vi att gräva en dräneringsränna runt torpet. Vi är inne på den tredje sidan av huset nu och det har tagit något år hittills. Man kan ju tro att det är ett stort slott, med tanke på tiden, men det är bara ett pyttelitet torp. Vi gräver en meter i taget och fyller med grus. Vi har fått frågan varför vi inte hyr en liten grävskopa, men vi ser det som att vi får ett gratis gymkort, med hårt grävarbete, plantera om växtlighet och köra tungt grus i skottkärran. Helt klart är att jag har upptäckt att jag har muskler lite varstans på kroppen.
Jag har provsuttit platsen, vilket var omöjligt tidigare då marken var fylld av lupiner och annat. Kanhända blir det en slags uteplats så småningom. Det är soligt och fint hela dagen, kanske lite för soligt sådana här varma dagar. Det återstår att köra annat grus till gångvägen i den här passagen.
Jag har provsuttit platsen, vilket var omöjligt tidigare då marken var fylld av lupiner och annat. Kanhända blir det en slags uteplats så småningom. Det är soligt och fint hela dagen, kanske lite för soligt sådana här varma dagar. Det återstår att köra annat grus till gångvägen i den här passagen.
Logga in
Skapa konto
Monterat en av IP/ÖV-kamerorna på fasaden.
Trodde den skulle fixa det via antennen men det verkar skita sig ha ha
Frågan är hur man förstärker styrkan mellan kamerans antenn och dvr:lådans antenn :/
Går ju att montera en nätverkskabel men är allergisk mot synliga kablar
Edit. Nu kom den igång
Trodde den skulle fixa det via antennen men det verkar skita sig ha ha
Frågan är hur man förstärker styrkan mellan kamerans antenn och dvr:lådans antenn :/
Går ju att montera en nätverkskabel men är allergisk mot synliga kablar
Edit. Nu kom den igång
Redigerat:
[BESSERWISSERMODE]Naturliv skrev:
I helgen fortsatte vi att gräva en dräneringsränna runt torpet. Vi är inne på den tredje sidan av huset nu och det har tagit något år hittills. Man kan ju tro att det är ett stort slott, med tanke på tiden, men det är bara ett pyttelitet torp. Vi gräver en meter i taget och fyller med grus. Vi har fått frågan varför vi inte hyr en liten grävskopa, men vi ser det som att vi får ett gratis gymkort, med hårt grävarbete, plantera om växtlighet och köra tungt grus i skottkärran. Helt klart är att jag har upptäckt att jag har muskler lite varstans på kroppen.
[bild]
Nej med en grävskopa kommer du inte långt utan tillhörande GRÄVMASKIN [/BESSERWISSERMODE]