D09
iSnobben iSnobben skrev:
Autosol borde väl fungera för att få bort rosten och blir den för blank av det så borde väl en sån där grön slipduk fungera.
Tackar :) Ska prova (y)

D09 D09 skrev:
Slängde dit sista färgen innan det är dags för nästa plats :)

Ser jag regn i horisonten tro? ;)

Lampan såg inte så kul ut längre. Några tips på hur man snyggar till den?

Fråga 2.

Funderar på att slänga upp en kamera i hörnet.

Var är lämpligaste placeringen?

Tänker att om man tar en ovan lampan så kommer lampan blända/ störa kameran samtidigt som den får mer skydd av taket.

Alternativet är att plocka ut en lampa alt montera vid sidan?
Vad är det för armatur? Känns ”billig” med tanke på skicket. Mitt tips är att byta den

D09 D09 skrev:
Ska vara denna om jag inte minns fel. Ser lik ut iaf :)

Köpte dock på bauhaus

[länk]

Ja. Tråkigt när den börjar rosta :/
Ja det är tråkigt när rostfritt rostar :(.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Bygga om altanen. Under tak blir det en liten platå där det blir en loungdel o utanför utekök o matplats. Altan under ombyggnad med verktyg utspridda, delvis under tak nära huset och en uppsätt bassäng till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altan under renovering med träplankor på marken, oavslutad konstruktion och en intilliggande pool.
Skapa konto
Renovering av altan med träbjälkar och pågående konstruktion under ett tak vid ett bostadshus.
Skapa konto
Pågående ombyggnation av en altan med träreglar och verktyg under ett takområde.
Skapa konto

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Igår, golvlistat vardagsrummet!
13v sedan hantverkarnas rörsågning i badrummet idag..
Vardagsrum med nylistade golv, möblerat med soffa och bord, och väggmålning som liknar trädgrenar.
Skapa konto

Pelaren fick ett varv list också.
Ska dit hörnlist och målas sen är den klar.
Nyinstallerade golvlistar i ett vardagsrum med laminatgolv och en vitmålad pelare, inredningsdetaljer i bakgrunden.
Skapa konto

Rätt stor chans att det blir soffhäng ikväll, efter alla veckor med byggkaos i vardagsrummet. :cool::beer:

Avslutade med en stunds lek innan läggdags.
Solnedgång över landskap med flod, fält, skogar och byggnader. Dronevy.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Ska vara denna om jag inte minns fel. Ser lik ut iaf :)

Köpte dock på bauhaus

[länk]

Ja. Tråkigt när den börjar rosta :/
Det är ännu trokigare när aluminium rostar ... Nordlux lampan du länkar till är i aluminium men det ser inte din ut att vara.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Målat ytterligare 2 meter takfot. Snart är allt jobbigt färdigt som takfot och vindskivor och det blir dags för fasaden vilket jag tror kommer kännas som rena drömmen!

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
I helgen fortsatte vi att gräva en dräneringsränna runt torpet. Vi är inne på den tredje sidan av huset nu och det har tagit något år hittills. Man kan ju tro att det är ett stort slott, med tanke på tiden, men det är bara ett pyttelitet torp. Vi gräver en meter i taget och fyller med grus. Vi har fått frågan varför vi inte hyr en liten grävskopa, men vi ser det som att vi får ett gratis gymkort, med hårt grävarbete, plantera om växtlighet och köra tungt grus i skottkärran. Helt klart är att jag har upptäckt att jag har muskler lite varstans på kroppen.

Jag har provsuttit platsen, vilket var omöjligt tidigare då marken var fylld av lupiner och annat. Kanhända blir det en slags uteplats så småningom. Det är soligt och fint hela dagen, kanske lite för soligt sådana här varma dagar. Det återstår att köra annat grus till gångvägen i den här passagen.

Nygrävd dräneringsränna med grus framför röd stuga och vit fönsterlucka omgiven av grönska.
Skapa konto

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
D09
Monterat en av IP/ÖV-kamerorna på fasaden.

Trodde den skulle fixa det via antennen men det verkar skita sig ha ha

Frågan är hur man förstärker styrkan mellan kamerans antenn och dvr:lådans antenn :/

Går ju att montera en nätverkskabel men är allergisk mot synliga kablar :)

Edit. Nu kom den igång :)

Redigerat:
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Naturliv Naturliv skrev:
I helgen fortsatte vi att gräva en dräneringsränna runt torpet. Vi är inne på den tredje sidan av huset nu och det har tagit något år hittills. Man kan ju tro att det är ett stort slott, med tanke på tiden, men det är bara ett pyttelitet torp. Vi gräver en meter i taget och fyller med grus. Vi har fått frågan varför vi inte hyr en liten grävskopa, men vi ser det som att vi får ett gratis gymkort, med hårt grävarbete, plantera om växtlighet och köra tungt grus i skottkärran. Helt klart är att jag har upptäckt att jag har muskler lite varstans på kroppen.

Jag har provsuttit platsen, vilket var omöjligt tidigare då marken var fylld av lupiner och annat. Kanhända blir det en slags uteplats så småningom. Det är soligt och fint hela dagen, kanske lite för soligt sådana här varma dagar. Det återstår att köra annat grus till gångvägen i den här passagen.

[bild]
[BESSERWISSERMODE]
Nej med en grävskopa kommer du inte långt utan tillhörande GRÄVMASKIN [/BESSERWISSERMODE]

• Gilla
Lungebo och 3 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
[BESSERWISSERMODE]
Nej med en grävskopa kommer du inte långt utan tillhörande GRÄVMASKIN [/BESSERWISSERMODE]
Jag visste väl att jag valde rätt när jag tog spaden istället. En skopa skulle ha varit alldeles för tung ;)

• Gilla
Lungebo och 4 till
  • Laddar…
Börjat peta i panelen, lite gammalt borta.

Delvis avlägsnad träpanel på hus med fönster och stegar, renoveringsprojekt på började.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Gamla fönsterna var ruttna och fula, så inn med nya. Blir 2 stora (210X210) istället för dom fyra mindre

• Renoveringsprojekt där en gammal fönsteröppning är täckt med presenning, verktyg och material på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Barnarbete även här, yngsta som gillar att skruva och vara med i garaget monterar lådor till badrumskommoden. Barn monterar trädelar till en låda med skruvdragare på golvet.
Skapa konto

• Gilla
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.