4 827 278 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Räknas kanske inte till husbyggande, men det låter fint här hemma sedan i alla fall: Köpt två femcentimeters stålringar för 20 kronor på Biltemas båtavdelning, att ha till stackelstöd. Behövde egentligen bara en. Köper man dem "där man borde" kostar de från 150 kr och uppåt.
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Stackelstöd? I min värld är stackel något man INTE skall använda. Misstänker att det är ett ord med fler betydelser.Anna_H skrev:
Själv satte jag upp två innerdörrar - igår.
Idag har jag bakat Hönö-kaka för första ggn i mitt liv. I vårt HUS !
Sen har jag nästan funderat något lite över vad som ska byggas, eller grejas med. Tja, jag kastade faktiskt en blick på högen med tryckimpat virke till altanen och suckade över att den fortfarande är insnöad ...
Räknas det?
Sen har jag nästan funderat något lite över vad som ska byggas, eller grejas med. Tja, jag kastade faktiskt en blick på högen med tryckimpat virke till altanen och suckade över att den fortfarande är insnöad ...
Räknas det?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Avisat gången mellan parkeringen och dörren mha spade och spett. Nu ska jag inte halka mer i år, Efter det städade jag biblioteket innan jag satte mig till rätta med en god bok och ett glas skotsk korndricka.
Nu är jag ute på djupt vatten men kan det vara så här?mariatherese skrev:
Stackelstöd, en harmlös puck som används till stöd för en cello eller kontrabas:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stackel, en vidrig form av hundhalsband som lämpligen ej används:
Nästa gång, ta fram din lilla bilhammare. Hade 25cm tjock is på uppfarten som jag gick lös på med en makita 2470. Mycket effektivare än spett i mitt fall.p.lundgren skrev:
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Gårdagen gick till att se på när andra jobbade (trädfällning)....har nog tänkt vika några timmar även idag till det.....
Idag blev det premiärkörning med den nya och jösses så mycket bättre på alla sätt den var än den gamla (grön Bosch)jojjeblom skrev:
Nu blev det nästan trevligt att vårtvätta den ena bilen
Haha, men med rätt medel och maskiner så blir det så mycket enklare, men det tar ju sin tid om man gör det ordentligtDarth Peter skrev:
Köpte även en sk foamlance/skumspruta som jag körde en förtvätt med även den funkade riktigt bra, hissingeturbon såg ut som en gräddbakelse innan jag blåste av den:wow: