ullberg
RulleBulle skrev:
Då får jag försöka slå er idag ;)
Så hur gick det? är jämförelsetalet tändtrådar/faser in i centralen per m2 boyta? i så fall bör du satsa på att hamna över 1,38 som jag ligger på, det klarar du!

/U

ullberg skrev:
Så hur gick det? är jämförelsetalet tändtrådar/faser in i centralen per m2 boyta? i så fall bör du satsa på att hamna över 1,38 som jag ligger på, det klarar du!

/U
Jag återkommer när jag gjort klart :)

Räknas kanske inte till husbyggande, men det låter fint här hemma sedan i alla fall: Köpt två femcentimeters stålringar för 20 kronor på Biltemas båtavdelning, att ha till stackelstöd. Behövde egentligen bara en. Köper man dem "där man borde" kostar de från 150 kr och uppåt.

Anna_H skrev:
Räknas kanske inte till husbyggande, men det låter fint här hemma sedan i alla fall: Köpt två femcentimeters stålringar för 20 kronor på Biltemas båtavdelning, att ha till stackelstöd. Behövde egentligen bara en. Köper man dem "där man borde" kostar de från 150 kr och uppåt.
Stackelstöd? I min värld är stackel något man INTE skall använda. Misstänker att det är ett ord med fler betydelser.

Själv satte jag upp två innerdörrar - igår.

Isolerat färdigt och börjat sätta upp ångbroms.

Mikael_L
Idag har jag bakat Hönö-kaka för första ggn i mitt liv. I vårt HUS !

Sen har jag nästan funderat något lite över vad som ska byggas, eller grejas med. Tja, jag kastade faktiskt en blick på högen med tryckimpat virke till altanen och suckade över att den fortfarande är insnöad ...
Räknas det? :)

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
P
Avisat gången mellan parkeringen och dörren mha spade och spett. Nu ska jag inte halka mer i år, Efter det städade jag biblioteket innan jag satte mig till rätta med en god bok och ett glas skotsk korndricka.

mariatherese skrev:
Stackelstöd? I min värld är stackel något man INTE skall använda. Misstänker att det är ett ord med fler betydelser.
Nu är jag ute på djupt vatten men kan det vara så här?

Stackelstöd, en harmlös puck som används till stöd för en cello eller kontrabas:

ss.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stackel, en vidrig form av hundhalsband som lämpligen ej används:

s.jpeg

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
p.lundgren skrev:
Avisat gången mellan parkeringen och dörren mha spade och spett. Nu ska jag inte halka mer i år, Efter det städade jag biblioteket innan jag satte mig till rätta med en god bok och ett glas skotsk korndricka.
Nästa gång, ta fram din lilla bilhammare. Hade 25cm tjock is på uppfarten som jag gick lös på med en makita 2470. Mycket effektivare än spett i mitt fall.

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Gårdagen gick till att se på när andra jobbade (trädfällning)....har nog tänkt vika några timmar även idag till det.....

Majgårdarna
bilsd.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Satt sista listen på nya väggen kl 00.30 i natt :|

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
jojjeblom skrev:
[bild]

Hämtat nya hushållsapparaten, dessvärre blev det ingen provkörning idag då det är flera minusgrader ute.

Men men den som väntar på något gott får vänta:D
Idag blev det premiärkörning med den nya och jösses så mycket bättre på alla sätt den var än den gamla (grön Bosch):thumbup:
Nu blev det nästan trevligt att vårtvätta den ena bilen;)

jojjeblom skrev:
Idag blev det premiärkörning med den nya och jösses så mycket bättre på alla sätt den var än den gamla (grön Bosch):thumbup:
Nu blev det nästan trevligt att vårtvätta den ena bilen;)
Vårtvätta bilen?!
jag som knappt återhämtat mig efter hösttvätten...

Darth Peter skrev:
Vårtvätta bilen?!
jag som knappt återhämtat mig efter hösttvätten...
Haha, men med rätt medel och maskiner så blir det så mycket enklare, men det tar ju sin tid om man gör det ordentligt;)

Köpte även en sk foamlance/skumspruta som jag körde en förtvätt med även den funkade riktigt bra, hissingeturbon såg ut som en gräddbakelse innan jag blåste av den:wow:

Hämtat fönstret som ska sitta i lilltjejens blivande rum.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.