richardtenggren
S scim skrev:
Är verktygsparaden i förgrunden något försök till skryt eller?
Jag håller med, den där dammsugaren ser ut att vara riktigt fin;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag håller med, den där dammsugaren ser ut att vara riktigt fin;)
Reagerade mest på att det ligger dubbla sticksågar där. ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S scim skrev:
Är verktygsparaden i förgrunden något försök till skryt eller? ;)
Haha nej, allt har använts.. Sjukt nog, eller batteriklingan är nog oanvänd, den var tänkt till att kapa reglarna i bjälklaget, men det blev fogsvans :crysmile:

Valkyr Valkyr skrev:
Reagerade mest på att det ligger dubbla sticksågar där. ;)
Jag sågade gips med den lilla förut :oops: så jag tänkte fortsätta med besudla den.

• Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Skruvat dit allt golvspån utom sista biten in mot väggen.
Hann slipa och spackla väggen och plocka undan äpplena så Husqvarnan slipper göra mos eller köra fast. :)
Jobbet räddade mig från från att fortsätta med väggstumpen ovanför källarfönstret, men det är ju dag imorgon å.. :crysmile:

• Gilla
TeroM och 3 till
  • Laddar…
Vädersäkrat väggen kring de nya fönstren så inte isoleringen är öppen över vintern. Målning lär det inte bli detta år då det fortfarande inte är klart med kommunen. Allt rött skall bytas med.
Nya fönster installerade i ett rött hus, väderskyddad utsida synlig, med inredning i bakgrunden och stege till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen gick kvalitetstången från Jula sönder, får satsa på bättre kvalite när jag skaffar en ny.

Söndrig kvalitetstång från Jula i två delar på ett runt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vilken sorts tång är det? skulle behöva en sån som är for plåtbockning, men jag vet inte vad den kallas.

jonmo jonmo skrev:
Vilken sorts tång är det? skulle behöva en sån som är for plåtbockning, men jag vet inte vad den kallas.
Falstång, tror jag. Fritt ur minnet.

Köpte en på biltema som duger åt mig.

Tror Jula har nå märkestång, hade förut iaf.

Japp, falstång.

Jula har bara sina egna för 250:- Såg annan modell på Bauhaus med bredare käftar vilket jag skulle föredra men prislappen var dryga tusenlappen ...

Men, jag kommer att bocka många bleck så blir nog ngt sådant.

TeroM TeroM skrev:
Vädersäkrat väggen kring de nya fönstren så inte isoleringen är öppen över vintern. Målning lär det inte bli detta år då det fortfarande inte är klart med kommunen. Allt rött skall bytas med.
[bild]

Sen gick kvalitetstången från Jula sönder, får satsa på bättre kvalite när jag skaffar en ny.

[bild]
Förstår inte varför kommunerna ska ha n¨ågot med färgval att göra överhuvudtaget. Det finns oändligt antal andra faktorer på hus som de brde lägga mer kraft på.

(I Täbys och andra Stockholmskommuners fall borde man ju lägga ner all "skönthetstid" på att se till att miljonprogromernas hus skaffar annan färg än 20 nyanser av grått)

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Förstår inte varför kommunerna ska ha n¨ågot med färgval att göra överhuvudtaget. Det finns oändligt antal andra faktorer på hus som de brde lägga mer kraft på.
Tycker vi med ...

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Tycker vi med ...
Vad vill ni välja för färg?

Appendix Appendix skrev:
Vad vill ni välja för färg?
Mörkgrå ...

TeroM TeroM skrev:
Grå ...
Så upprörande.... :D
Med tanke på alla hiskeliga varianter av röda hus med vita knutar stödjer jag ert färgval. Finns snygga grå nyanser.
Dessutom i Täby... jag kan förstå om Falun skulle få för sig att vilja behålla faluröda hus i byggden.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.