4 827 437 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Efter att ha dejtat 3 kvinnor i helgen, två tillfällen på Liseberg, ett på Universeum samt bergvandring. Så har jag haft paus ifrån "en sak varje semesterdag" tanke.
Men idag!
Håller på att tvätta samt ska bokföra förra månadens utgifter vilket jag fasar för med tanke på helgen som varit.
Men idag!
- Kapat ett stuprör med utkast, monterat nya delar samt automatisk utkastare på det nya dagvattenrörsystemet under mark.
- Grävt bort makadam vid garagets husgrund.
- Vinkelslipat bort färg ifrån husgrund. Fick stöt av skadad kabel på slipen, tejpade.
- Tagit bort luftventilerna ifrån husgrund.
- Högtryckstvättat husgrund.
- Plockat bort maskiner och annat, så nu bör jag kunna boka en murare...
- Upptäckte röta på en panelbräda. Besviken på alla felaktiga råd jag fått av en färghandel och ser fram emot att byta färgfabrikat och butik.
- Kånkat jättestege till ladugården och monterat nya stuprör-fästen och fått upp stupröret igen som brutit av dom gamla fästena. Kompletterade med ett extra fäste. Samt burit tillbaka stegen.
Håller på att tvätta samt ska bokföra förra månadens utgifter vilket jag fasar för med tanke på helgen som varit.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tanten orkade inte vänta att jag skall upp med två lister till samt måla smygen i fönstret, hon är jublande glad över det nya "förrådet", tog bara 15 år att plocka ut allt som sparats och inte saknats, drygt en veckas arbete att få det lite trevligare...
Varit på Byggmax (närmaste bygghandeln) och handlat snorbilligt virke (45*95 för ~3.50:-/m, f'låt!), och med det byggt en fattigmansbyggställning och tvättat huset med borste och en algtvätt. Det var fanimig på tiden, panelen har blivit ruskigt ful av allt radioaktivt nedfall (nåja) under tio års tid. Titta på bilden vid ventilen uppe till vänster, en sida snabbskurad, en sida orörd. Färgen är Demidekk Optimal.
Lagt golvvärmeslang och satt ut distanser. Att använda 8mm järn istället för 6150 matta höll på att göra mig tokig när jag skulle naja ihop det, men det hade jag i någon mån igen på att det behövdes väldigt lite distanser för att få det stadigt.
Avslutade med att svetsa en ram till täcklocket över spolbrunnen för avloppet och pumpgropen för invändiga dräneringen.
Avslutade med att svetsa en ram till täcklocket över spolbrunnen för avloppet och pumpgropen för invändiga dräneringen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
"Älsklingen" ville ha bort den sneda glipan bakom byrån, hon ville inte att jag skulle lägga ner för mycket tid att rikta alla väggar/golv och tak i garderoben, jaha, ställ en blomma för då...... Får ingen lunch idag.....
Logga in
Skapa konto
Flyttar el, kapar in en förvaring till....
Logga in
Skapa konto
Får inte flytta kuddarna, funderar på att måla runt dem.....
Logga in
Skapa konto
Lysrören har inte tagit laddning trots att de legat i solen i drygt 3 dagar, tror att det är lite bluff och båg med solenergi.....
Jag har funderat på det, men det kanske försvinner en del verktyg också.P Pagno skrev:
Alla ryms inte i verktygsskåpet...