Grr.. inte alltid lätt att dela plats med naturen :( vi har också sork (och mullvad). de verkar husera vid det gamla äppelträdet och päronträdet främst.. påbörjade projekt "håll er borta från stammen" förra året..dags att slutföra i år och se om det hjälper..

..märkt ut ringar runt de två träden med stenar..ska gräva upp grässvålen..mylla ner krossat taktegel i översta lagret av jorden (sägs att de inte gillar det och det verkar ..peppar peppar.. stämma vid ett annat träd) sedan är jag elak och lägger ett finmaskigt nät så nära stammen (med lite uppvik) jag kan.. Markduk och sedan dekorstenar modell lite större..

..sen hoppas jag att det ger träden lite mer lugn och ro.. (Men vem vet, värt ett försök dock!)

Hemmakatten: odlar du i backen eller pallkragar?

Mikael_L
Forumsök på "sorkar", tror det finns mycket tips.

Vid sidan av vägen, var köper du alla fina vykort Snigla? ;)
Snigla skrev:
[bild]

Gjort det ännu jäkligare att klippa gräs.
fieldmaster.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Campar och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Vid sidan av vägen, var köper du alla fina vykort Snigla? ;)
Haha.. får väl svara att "paddan" levererar.. :thumbup:
(tack!)

Tillägg: Hade jag köpt dem hade jag valt bilder utan alla kala fläckar o oklippta kanter hahaha

Redigerat:
Norrhyttan skrev:
[bild]
Har fyra bildäck liggandes som jag ska "leka med" i sommar när tid finnes.. och hade tänkt fråga grannen om jag fick ta ett traktor/lastbilsdäck från hans skrothög.. men de är inte så jäkla lätta att ta under armen direkt.. :/

Ditt moderna konstverk blidde finfint iaf :)

Manganbangan skrev:
[bild]

Byggt en rabatt som ska hjälpa till med insynsskyddet. Tur att man inte är snickare, då hade man skämts :) 1300 liter jord, någon?
Byggeriet ser finfint ut :thumbup:

Skulle dock vilja tipsa dig om att lägga nått i botten innan du fyller med jord o gödsel.. några cm lager med tidningar/wellpapp, ogräsduk eller liknande.. så inte det kommer upp så himla mycket ogräs.. så fort :)

Snigla skrev:
Har fyra bildäck liggandes som jag ska "leka med" i sommar när tid finnes.. och hade tänkt fråga grannen om jag fick ta ett traktor/lastbilsdäck från hans skrothög.. men de är inte så jäkla lätta att ta under armen direkt.. :/

Ditt moderna konstverk blidde finfint iaf :)
Mäh... Det är inget konstverk. Det är till för ungarna att klättra och klänga på. Lagom stort för att bli kul att klättra på, lagom litet för att inte kosta en spräckt skalle när de dimper i backen.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
*skratt* förstod det, men det är ett konstverk iaf :D

Snigla skrev:
*skratt* förstod det, men det är ett konstverk iaf :D
Ja, allt kan ju bli konst i betraktarens öga. :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Rensat upp skräphögen och kört den till ÅVC. Nu är det inte mycket saker kvar från gamla badrummet :)

Påbörjat operation "Flytta jättesyrén"

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Norrhyttan skrev:
[bild]
Har du bara grävt ner det eller har du förankrat det på något sätt?

//Niklas

Hemmakatten
Vill inte vara glädjedödare mem undrar hur nyttigt eller snarare onyttigt ett bil-eller traktordäck är för små barn? Barnen klänger på däcket, ligger på det, stoppar fingrarna i munnen mm.

Hemmakatten skrev:
Vill inte vara glädjedödare mem undrar hur nyttigt eller snarare onyttigt ett bil-eller traktordäck är för små barn? Barnen klänger på däcket, ligger på det, stoppar fingrarna i munnen mm.
Ett nytt är nog OK. Ett beggat kanske är mer tveksamt :)

Edit: med det sagt, har hållit på jättemycket med begagnade däck under uppväxten och jag tror jag klarade mig...

Jag hade sandlåda i ett traktordäck när jag va liten, lider inga men av det såhär 30 år senare (vad jag vet och antar att det är mindre skit i däcken nu än för 30 år sedan).
Iofs allergisk mot pollen och gräs men det kom senare i livet och det kan ju bero på traktordäcket, dock har min 16 år äldre syster pälsallergi o hon lekte aldrig i något traktordäck, så svårt att dra någon slutsats av det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.