1 161 069 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Grr.. inte alltid lätt att dela plats med naturen
vi har också sork (och mullvad). de verkar husera vid det gamla äppelträdet och päronträdet främst.. påbörjade projekt "håll er borta från stammen" förra året..dags att slutföra i år och se om det hjälper..
..märkt ut ringar runt de två träden med stenar..ska gräva upp grässvålen..mylla ner krossat taktegel i översta lagret av jorden (sägs att de inte gillar det och det verkar ..peppar peppar.. stämma vid ett annat träd) sedan är jag elak och lägger ett finmaskigt nät så nära stammen (med lite uppvik) jag kan.. Markduk och sedan dekorstenar modell lite större..
..sen hoppas jag att det ger träden lite mer lugn och ro.. (Men vem vet, värt ett försök dock!)
Hemmakatten: odlar du i backen eller pallkragar?
..märkt ut ringar runt de två träden med stenar..ska gräva upp grässvålen..mylla ner krossat taktegel i översta lagret av jorden (sägs att de inte gillar det och det verkar ..peppar peppar.. stämma vid ett annat träd) sedan är jag elak och lägger ett finmaskigt nät så nära stammen (med lite uppvik) jag kan.. Markduk och sedan dekorstenar modell lite större..
..sen hoppas jag att det ger träden lite mer lugn och ro.. (Men vem vet, värt ett försök dock!)
Hemmakatten: odlar du i backen eller pallkragar?
Har fyra bildäck liggandes som jag ska "leka med" i sommar när tid finnes.. och hade tänkt fråga grannen om jag fick ta ett traktor/lastbilsdäck från hans skrothög.. men de är inte så jäkla lätta att ta under armen direkt.. :/Norrhyttan skrev:
Ditt moderna konstverk blidde finfint iaf
Byggeriet ser finfint utManganbangan skrev:
Skulle dock vilja tipsa dig om att lägga nått i botten innan du fyller med jord o gödsel.. några cm lager med tidningar/wellpapp, ogräsduk eller liknande.. så inte det kommer upp så himla mycket ogräs.. så fort
Mäh... Det är inget konstverk. Det är till för ungarna att klättra och klänga på. Lagom stort för att bli kul att klättra på, lagom litet för att inte kosta en spräckt skalle när de dimper i backen.Snigla skrev:
Ett nytt är nog OK. Ett beggat kanske är mer tveksamtHemmakatten skrev:
Edit: med det sagt, har hållit på jättemycket med begagnade däck under uppväxten och jag tror jag klarade mig...
Jag hade sandlåda i ett traktordäck när jag va liten, lider inga men av det såhär 30 år senare (vad jag vet och antar att det är mindre skit i däcken nu än för 30 år sedan).
Iofs allergisk mot pollen och gräs men det kom senare i livet och det kan ju bero på traktordäcket, dock har min 16 år äldre syster pälsallergi o hon lekte aldrig i något traktordäck, så svårt att dra någon slutsats av det.
Iofs allergisk mot pollen och gräs men det kom senare i livet och det kan ju bero på traktordäcket, dock har min 16 år äldre syster pälsallergi o hon lekte aldrig i något traktordäck, så svårt att dra någon slutsats av det.