1 161 053 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
I helgen fagade vi ”ängen” så gott det gick. Det kändes efteråt i armarna 😄 Rafset lägger vi under prydnadsapeln. Den har blivit mycket piggare efter att vi har gett den det slagna ”höet” från ängen på sensommaren i ett par år 🙂
Och idag ”fagade” kommunen äntligen vår gata 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och idag ”fagade” kommunen äntligen vår gata 😊
Logga in
Skapa konto
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Rivit ner ett skatbo, för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på. Då vädret var tjänligt och jag var ledig så gick jag efter en stege och plockade ner varje pinne, samt klippte undan lite trädet för att de ska tappa intresset. Räfsade upp allt bös.
Det är max 50 meter till ett igenvuxet hygge med gott om platser att bo på så jag känner mig inte överdrivet elak, de är träliga att ha i trädgården.
Det är max 50 meter till ett igenvuxet hygge med gott om platser att bo på så jag känner mig inte överdrivet elak, de är träliga att ha i trädgården.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Logga in
Skapa konto
Det finns inga spår efter klövar eller tassar? Vi har haft älg som sovit i vår hage, det är väl min killgissning att du har samma djur hos dig.K Kakelugnen566 skrev:[bild] Upptäckte ett mysterium i morse, något stort har legat i min trädgård över natten. Om ni zoomar fotot syns det väl att gräset/blombladen är tillplattade. Bredden är ca 1 m och något mindre på höjden. En liten sidenblomma ligger där också, men den kan ju ha kommit med blåsten. Inget av detta fanns där igår. Har tänkt på ett rådjur möjligen, men finns ingen skog så nära. Och mot stenmuren växer det tulpaner och de är kvar. Nån som har nåt förslag på vad det kan ha varit som har legat där??? 🤔🤔
Kanske en säl? De kan visst ta sig rätt långa sträckor åt fel håll… 🤣K Kakelugnen566 skrev:[bild] Upptäckte ett mysterium i morse, något stort har legat i min trädgård över natten. Om ni zoomar fotot syns det väl att gräset/blombladen är tillplattade. Bredden är ca 1 m och något mindre på höjden. En liten sidenblomma ligger där också, men den kan ju ha kommit med blåsten. Inget av detta fanns där igår. Har tänkt på ett rådjur möjligen, men finns ingen skog så nära. Och mot stenmuren växer det tulpaner och de är kvar. Nån som har nåt förslag på vad det kan ha varit som har legat där??? 🤔🤔
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...orde-hittade-salunge-i-hasthage-bredvid-vagen
Kika efter ”pluttar”, både rådjur och älg brukar lämna sånt efter sig 😉K Kakelugnen566 skrev:[bild] Upptäckte ett mysterium i morse, något stort har legat i min trädgård över natten. Om ni zoomar fotot syns det väl att gräset/blombladen är tillplattade. Bredden är ca 1 m och något mindre på höjden. En liten sidenblomma ligger där också, men den kan ju ha kommit med blåsten. Inget av detta fanns där igår. Har tänkt på ett rådjur möjligen, men finns ingen skog så nära. Och mot stenmuren växer det tulpaner och de är kvar. Nån som har nåt förslag på vad det kan ha varit som har legat där??? 🤔🤔
Man behöver inte ha skog alldeles bredvid för att rådjuren ska hitta in. Det är kanske därför de har övernattat hos er istället för i skogen.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Nja, så stort djur tror jag inte, den tillplattade delen är max 1 m bred. Några fotsteg eller pluttar syns inte heller till. Det lutar nog åt ett rådjur, även att de är ganska sällsynta här. Det finns skog lite längre bort men länge sedan jägarna jagade där. Ett rådjur har jag sett på de 25 år som jag har bott här och det var för 15 år sen. Men tack ändå för svar!!FreQa skrev:
Det låter ändå som rådjur tycker jag. Du lär märka om de börjar komma tillbaka regelbundet. Dels lever tulpanerna farligt och dels är det just nu årstid för att krafsa i marken och feja hornen på grenar och tunna träd.K Kakelugnen566 skrev:Nja, så stort djur tror jag inte, den tillplattade delen är max 1 m bred. Några fotsteg eller pluttar syns inte heller till. Det lutar nog åt ett rådjur, även att de är ganska sällsynta här. Det finns skog lite längre bort men länge sedan jägarna jagade där. Ett rådjur har jag sett på de 25 år som jag har bott här och det var för 15 år sen. Men tack ändå för svar!!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Jag ska hålla utkik, men märkte inte något i morse, buskarna var orörda och även tulpanerna var kvar!mrsnhp skrev: