1 161 173 läst ·
8 569 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Skönt det-- och som du sa.. om den nu gav tio hus vatten innan.. så ska den väl fasiken klara av er nu.. även om vattentillförseln har minskat lite över åren!!13th Marine skrev:
Nu är vitlöken skördad, dom flesta riktigt stora och fina. Det blev ca 100 lökar i år, så det lär räcka hela året även om vi kommer ge bort en del som utsäde till grannar och vänner.
Jag valde att testa olika modeller för torkningen. Kapade blasten på hälften, lät den sitta kvar på resten. Senaste två åren har jag låtit blasten vara kvar på alla, men jag tycker att resultatet inte blivit så bra. Skalet har liksom lösts upp innan blasten visat tecken på att torka. Därav detta lilla experiment.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag valde att testa olika modeller för torkningen. Kapade blasten på hälften, lät den sitta kvar på resten. Senaste två åren har jag låtit blasten vara kvar på alla, men jag tycker att resultatet inte blivit så bra. Skalet har liksom lösts upp innan blasten visat tecken på att torka. Därav detta lilla experiment.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Bilderna bedrar, det är först ett lager lera med sten, och under det sand blandad med mer och större sten. Fick använda spett för att lossa leran.FreQa skrev:
Väldigt glad att vi inte handgrävde resterande 200m vi redan grävt.
Idag har maken och jag kämpat med att jämna paradisbusken med fotknölarna, den var en styggelse! Långa slanor med ca 70% stendöda partier. Fy fabian.
Förhoppningen är att den växer upp med nytt liv så småningom. Imorgon blir det ett par vändor till ristippen för maken och svärfar. 
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Huset ligger i en gammal strandkant, så delar av tomten har varit runda stenar av poratisstorlek och andra halvan sand.FreQa skrev:
Detta har man fyllt ut och jämnat ut stora delar av, och då har man nyttjat massorna från källaren, leran undrar jag har de hittat.
Detta gör att vi i stort sett har en kaka lera längst upp, och under det sten och sand blandat.
Inte alls roligt att gräva i om jag får säga det själv.
Riktigt tjusiga o rejäla!Dheri skrev:
Nu är vitlöken skördad, dom flesta riktigt stora och fina. Det blev ca 100 lökar i år, så det lär räcka hela året även om vi kommer ge bort en del som utsäde till grannar och vänner.
[bild]
[bild] [bild]
Kände för att klippa häcken på en av årets varmaste dagar. Svettigt!
En bit på väg....
Klart! Nästa gång hoppas jag lusten faller på en svalare dag.
En bit på väg....
Logga in
Skapa konto
Klart! Nästa gång hoppas jag lusten faller på en svalare dag.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Husägare
· Köping
· 394 inlägg
Tagit upp plattor av två olika sorter, som tidigare ägare haft i två rader att parkera sin husbil på, bredvid ordinarie uppfart, så att säga. De större, som matchar de på uppfarten lades om i anslutning till denna.
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Köping
· 394 inlägg
Resterande plattor från gamla husbilsparkeringen har idag hamnat längs garageväggen, bakom hallonland och övriga bärbuskar. Framförallt för att barnen ska kunna komma in och lättare kunna plocka från det hållet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto