1 161 415 läst ·
8 571 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Ny ras av hund/katt?fsn skrev:
Har inte riktigt funnit min väg till att schasa iväg den än..
Vi har inte varit på samma byggen bevisligen. När jag var och byggde Hamars nya köpcenter stod där två containrar med krossade pallkragar. Det ligger ett par stycken på mitt bygge nu med samma öde.fsn skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Byggen är väl lite speciellt, eftersom det är tillfälliga arbetsplatser.
Men på "normala" industrier byter man pallar och kragar.
Dvs om man får en leverans med gods på 10 pallar med 40 kragar,
så lämnar man samma mängd till speditören direkt.
Så slipper man en faktura på pallar och kragar efteråt.
Men på "normala" industrier byter man pallar och kragar.
Dvs om man får en leverans med gods på 10 pallar med 40 kragar,
så lämnar man samma mängd till speditören direkt.
Så slipper man en faktura på pallar och kragar efteråt.
Köpte lite buskar på Lidl igår: vit syren, rosa magnolia, blå hibiskus och en doftschersmin av något slag. Ska sittav som något häckliknande mot grannen nedanför som blev lite grinig när jag röjde sly för att få större gräsmatta.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Snigla, vad avis jag blir!
Har hört att det var sol både i Våxtorp och i Båstad.
Men inte en solglimt här på hela dagen. In i dimman bara
Har hört att det var sol både i Våxtorp och i Båstad.
Men inte en solglimt här på hela dagen. In i dimman bara
Förra året gjorde jag ett litet experiment med naturgräsmatta på ena sidan av huset. Det var praktiskt eftersom jag höllt på på alla andra delar och ändar, och dessutom vackert. Lagom till vinterklippningen strulade gräsklipparen.
Nu betalar jag dyrt och "klipper" gräset med trimmern. Nåväl
Nu betalar jag dyrt och "klipper" gräset med trimmern. Nåväl
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjar bli svårt att samsas med plats, behöver ett större hus......
Logga in
Skapa konto
Det verkar som om vi inte tycker att det räcker med ätbara växter, pelargoner, Mårbacka sticklingarna tar sig fint.....
Längtar till att det blir lite varmare, en eller två veckor till så kan växthusen göra lite nytta.....
Det behöver inte vara varmt i ett växthus för att man skall ha nytta av det. Det går finfint att vinterså nästan allt, framförallt i ett växthus som läar för vinden. Då kommer det upp när fröet själv känner att det passar, avhärdat och klart. Ser ut som om du har tomatskott på bilden - de kan vintersås i ett kallt växthus de med. Så får man mer plats inne för sådant som inte gillar kyla.Pagno skrev:
Vi vintersår en hel del, tomaterna vi använder oss av vill vi förkultivera, ha dem ätbara från slutet av maj, början av juni, de vi har inomhus blir de tidiga sorterna, de i växthuset blir klara 3-4 veckor senare....Dalbotös skrev:Det behöver inte vara varmt i ett växthus för att man skall ha nytta av det. Det går finfint att vinterså nästan allt, framförallt i ett växthus som läar för vinden. Då kommer det upp när fröet själv känner att det passar, avhärdat och klart. Ser ut som om du har tomatskott på bilden - de kan vintersås i ett kallt växthus de med. Så får man mer plats inne för sådant som inte gillar kyla.
Efter några nätters värme har broccoli och andra sorter tagit sig ute i pallkragarna.
Logga in
Skapa konto
Eftersom vi kan få små temperatur dippar ner mot -10 - 15 fortfarande måste allt täckas.....
Spenat är det på bilden, inget annat.Pagno skrev:Vi vintersår en hel del, tomaterna vi använder oss av vill vi förkultivera, ha dem ätbara från slutet av maj, början av juni, de vi har inomhus blir de tidiga sorterna, de i växthuset blir klara 3-4 veckor senare....
Efter några nätters värme har broccoli och andra sorter tagit sig ute i pallkragarna.
[bild]
Eftersom vi kan få små temperatur dippar ner mot -10 - 15 fortfarande måste allt täckas.....
Broccolin är fortfarande inne, fick jag veta....