Borta...
Trädäck med träräcke, snöfläckar på marken och omkullvälta träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
A
Jag har tagit bort en hög med grästorvor från gräsmattan. Torvorna blev över efter anläggandet av rabattkant av storgatsten för en tid sedan. Men sedan kom snön och torvorna frös och hamnade under snön. Men nu när det blivit blidväder så får man passa på att göra det som man inte hunnit förut.

Imorgon kanske jag ska stödså med gräsfrön där torvorna låg, för gräsmattan såg inte så kul ut där.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jagade gris igår. Femte gången på en vecka som just denne herre har rymt men denna gång ville han definitivt inte tillbaka så det var bara att ordna tillfällig inackordering tills förstärkningen kom hem och kunde hjälpa mig flytta tillbaka honom. Ännu en yta vi inte behöver klippa gräs på nästa år i alla fall.

Gris som bökar i en uppgrävd trädgård med vedstack i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
shomakie och 1 till
  • Laddar…
Idag har vi samlat ihop sopsäckar för tippkörning.. plus städat undan lite annat trams.. och rullat/tömt slangar osv.

Rostig metallbehållare med vatten står på en stenlagd mark omgiven av gräs och löv.
Skapa konto

Imorgon ska det planteras tulpanlökar i två sådana där (ovan..) ..

Idag har jag räfsat löv och hittade videkissar :x

• Gilla
Allinug
  • Laddar…
Blev inge plantering i tunnorna idag..måste köpa mer jord.. många säckar. Fyllde dock en pallkrage med jord och den åt många säckar.. (ska stoppa ner några jordgubbsplantor nån varmare/ mindre blåsig dag än idag)

Planterade dock lökar i tre krukor/urnor :thumbup:

Vi bar in hälften av utemöblerna oxå.,

• Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Citronträd inomhus med många små citroner på grenarna, vid ett fönster och en bokhög.
Skapa konto

Det ena citronträdet har valt att börja ge citroner i massor, mera än 60 små finingar på gång.
Någon som vet om de skall plockas bort eller om de kan klara sig till modell större?
Mvh P-A

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Samma fråga typ.. Fast jag har två färdiga på plats med ("fullstora").. hur mycket klara det lilla trädet..

Tog fram elkedjesågen och tog ner en bunt enar.

Riggat färdigt utejulgranen.

Pagno skrev:
[bild]
Det ena citronträdet har valt att börja ge citroner i massor, mera än 60 små finingar på gång.
Någon som vet om de skall plockas bort eller om de kan klara sig till modell större?
Mvh P-A
Har ett liknande "apelsinträd" som vi fick i september 2014.
Sedan har det stått i ett fönster och sett moloket ut.
Men i höstas fick det vackra vita blommor.

Men blir det någon frukt? Någon/något kanske måste vara där och befrukta/pollinera det.
Många, eller de flesta växter, är väl inte självpollinerande?

Har inte orkat vara ute i trädgården på ett tag nu men igår var det så fint (och milt) väder att vi tog oss ett par timmar att ta ner merparten av det elstängsel som fanns kvar. Räfsade lite löv och testade vår nybyggda rök. Fungerade finfint och kom upp i alla fall 50 grader C (sen klarade termometern vi använde inte av mer), fast vi måste täta toppen till den gamla kaminen vi har fått. Röken ska stå där den står framöver också men när vi rökt köttet om någon vecka så tar vi in den i garaget tills vi har gjutit en ordentlig kanal och grund och fixat ordning alla odlignsytor runtomkring.
I bakgrunden ser ni vilket jobb grisarna har gjort under sommaren/hösten. Mer än halva trädgården är mer eller mindre ödemark med mängder av frambökade stenar, en del så tunga att jag inte orkar lyfta dem ens.

Nybyggd rök som genererar rök, i en uppgrävd trädgård med en skog i bakgrunden.
Skapa konto

A
Märkligt nog så var det en hare som gått och dött i en av rabatterna i natt, så idag fick den komma till sista vilan i skogen istället.

Idag SKA jag ut i trädgården. Gissa varför? Jo jag ska ta ner den där f-bannade granen som man river och sticker sig på varje gång jag rundar garaget.

Den har fått stå kvar hela sommaren enkom för att bli nedsågad den 23de december :wow::thumbup:

Sen funderar jag på att sätta vitlök som jag glömt varje helg som det varit tö och kommit på när det är snö. Men jag kanske bara för att ska göra det på julafton istället för att det är sånt sk-itväder

• Gilla
Farfalle och 4 till
  • Laddar…
Uppgrävda jordärtskockor med knölar och rötter i en jordfylld odlingsbädd.
Skapa konto

Dags att plocka upp lite mera jordärtskockor.
Nygrävda jordärtskockor och palsternackor i en odlinglåda bredvid en spade.
Skapa konto

Lite palsternackor.
Jordärtskockor och palsternackor i en odlingsbädd redo för skörd.
Skapa konto

Annat smått och gott som tror att vintern är över.

• Gilla
Allinug
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.