Vår Cylinda kombinerade kyl/frys har mer eller mindre gett upp efter 8 år och jag har börjat leta ersättare. På Powers hemsida hittade jag en Electrolux som jag tänkte beställa och åkte till den lokala butiken där jag frågade om det fanns någon garanti men fick ett svävande svar och dessutom ett förslag att jag skulle köpa deras eget märke som hade 7 års garanti.
Jag frågade då efter garantivillkoren men de kunde inte visa några, försäljaren påstod att de omfattade "allt" så därför behövdes inga villkor!!!! "-Oavsett vad som felar eller går sönder så ersätter vi det".
Vad ska man tro, han påstod att om skåpet pajar innan 7 år får jag ett nytt likvärdigt. Det känns inte seriöst, undantag borde ju finnas för handhavandefel.

Kan de inte delge villkoren skriftligt innan köp hade jag tillskrivit värdet av garantin till noll.

• Gilla
Kexets och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
Kexets
  • Laddar…
Förutom det intressanta att den bara får användas till ”professionellt hushållsbruk”, finns som väntat en hel del begränsningar. Rätt långt i från ”allt”.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
…måste installeras av kvalificerad tekniker

Gäller ej slitage

• Gilla
returen
  • Laddar…
dof dof skrev:
Konstig säljare. Finns ju klart och tydligt på hemsidan: [länk]
Även villkoren
Det dokumentet gäller bara fabrikatet Haier, alltså inte deras eget märke Point som jag var intresserad av.

Redigerat:
dof dof skrev:
Konstig säljare. Finns ju klart och tydligt på hemsidan: [länk]
Även villkoren
[bild]
nu tittar TS på electroluxskåp och inte kinamöget haier

frågan kvarstår ju vad de ger electrolux för gaantier

ser ut som om de bara ger 7-år på haier och 5 år på grundig vilket betyder att de övriga fabrikaten har 2-år

Vilka fantasipriser på haier sen då.!!! Man ser ju att de räknar med att byta flertalet av sålda produkter till nya under garantitiden, finnsju ingen service i Sverige för dessa varken under eller efter garanti

Redigerat:
  • Gilla
Kexets
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.