189 379 läst ·
961 svar
189k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
Har några stycken , antar att det är onödigt men ändå bra att ha.
Mercedes E250 - 10
Volvo V70 2.4D - 08
Peugeot Boxer 3.0HDI - 07
Volkswagen Golf - 97
Volvo 945 - 93
Ford Transit - 02 ( Husbil )
Letar dock efter en ny bil , frugan behöver en större bil än Mercan för att få plats med barnen på ett vettigt sätt.
Mercedes E250 - 10
Volvo V70 2.4D - 08
Peugeot Boxer 3.0HDI - 07
Volkswagen Golf - 97
Volvo 945 - 93
Ford Transit - 02 ( Husbil )
Letar dock efter en ny bil , frugan behöver en större bil än Mercan för att få plats med barnen på ett vettigt sätt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 917 inlägg
Den är riktigt snygg också! 1-serien är mycket snyggare än 3-serien.
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
V90 T8 R-design 2020 och
XC90 T8 R-design 2020 här.
XC90 T8 R-design 2020 här.
Kul med lite aktivitet!
Jag har tre st äldre silvermetallic Mercedesar och har letat en dito 124-kombi med sexcylindrig bensinmotor rätt länge.
Det har inte gått något vidare, fick stället bli en nauticblå E280 med beige skinninredning.
Den köptes med stort oljeläckage som befarades vara topplockspackning, verkar istället komma från oljefilterhuset......den hade stum bakfjädring också. Det sistnämnda fixade jag själv och filterhuset ska bytas på verkstad imorgon.
Jag har tre st äldre silvermetallic Mercedesar och har letat en dito 124-kombi med sexcylindrig bensinmotor rätt länge.
Det har inte gått något vidare, fick stället bli en nauticblå E280 med beige skinninredning.
Den köptes med stort oljeläckage som befarades vara topplockspackning, verkar istället komma från oljefilterhuset......den hade stum bakfjädring också. Det sistnämnda fixade jag själv och filterhuset ska bytas på verkstad imorgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Vilken motor? 2,0t el 2,3t (antar inte Aero /2,3T i och med linear sport)
2,3:an har jag haft i 3 bilar, den MY03 jag hade är numer pensionerad men var inte allt för törstig, visst - inte som dagens, nästan 20 år nyare bilar men jag hade inte några problem att köra den på 0,8 på långresor (vilket jag tycker är helt ok) dock ganska mycket mer i stad…
2,3:an har jag haft i 3 bilar, den MY03 jag hade är numer pensionerad men var inte allt för törstig, visst - inte som dagens, nästan 20 år nyare bilar men jag hade inte några problem att köra den på 0,8 på långresor (vilket jag tycker är helt ok) dock ganska mycket mer i stad…
Volvo v60 d5 -2011
Volvo V50 1.6d -2010
Daewoo Tacuma -2005 (jakt/skogsbilen, ärvd av svärföräldrarna).
Det är egentligen dags att byta ut v50, men begagnade bilar är dyra nu och sambon ska vara föräldraledig så den får hänga med ett tag till.
Volvo V50 1.6d -2010
Daewoo Tacuma -2005 (jakt/skogsbilen, ärvd av svärföräldrarna).
Det är egentligen dags att byta ut v50, men begagnade bilar är dyra nu och sambon ska vara föräldraledig så den får hänga med ett tag till.
2.0an har jag, 150hk. Visst, såsar jag igång på motorväg och kör väldigt snällt kan jag komma på ca 0,8 jag med men så fort man börjar komma in till stadsmiljö med många stopp så går det åt mycket (vilket kanske är fullt rimligt.) Den kanske inte är så törstig som jag upplever den, men mina vänner med nya bensinare och framför allt vännerna med diesel kan vara nere på 3,8/100km landsväg (dieseln då, de med bensinare kan komma ner runt 5/100km).ullberg skrev:
Vilken motor? 2,0t el 2,3t (antar inte Aero /2,3T i och med linear sport)
Självbyggare
· SE4
· 3 254 inlägg
Får kanske lämna tråden, sista bruksbilen blev såld i våras. En tysk padda av modell W210 i fint rostfritt skick, riktigt jäsig att glida omkring i. Lastade som en skåpbil.
Med endast 3 mil till tätortens service och runt 1.500 mil resebehov om året avverkar jag det numera hellre på cykel. Tror jag använde bilen på bild 2-3 gånger det gångna året innan försäljningen. Dyra mil.
Logga in
Skapa konto
Med endast 3 mil till tätortens service och runt 1.500 mil resebehov om året avverkar jag det numera hellre på cykel. Tror jag använde bilen på bild 2-3 gånger det gångna året innan försäljningen. Dyra mil.