mercedes w116 turbodiesel -77a och en volvo 940 tdic -93 :)

Jag får passa på att ge det komplementära lätt fåniga svaret, inga bilar, sen ganska lång tid tillbaka nu.

stilofunk skrev:
Det måste stå för dig!
Inte är det så mycket exklusiva bilar som är listade i den här tråden, mest praktiska hantverkarbilar och en hel den jänkarskrot! Tillsammans med att du kallar en 3 liters I6 för "ettrig symaskin" gör att jag blir mycket nyfiken på dina "bra mycket dyrare och finare bilar" med "råstyrka". Nu väntar jag med spänning på vad är det för bilar? :thumbup:
För min del har resan gått från ett par st Bmw M3, trimmade Audi S4 och RS4, trimmad Lotus Omega etc till att behoven idag ser såpass annorlunda ut så vi behöver 2 pendlarbilar, 1 familjebuss som kan dra 2500 kg och då jag inte vill ha några lån (inkl hus och fritidshus i längden) så finns inte utrymme idag för mer "premium" bilar ni talar om. Istället har vi som sagt 3 hyffsade bruksbilar, 2 släpvagnar, 2 snöskotrar, 3 fyrhjulingar och 2 billigare hobbybilar.

Intresset finns så det kommer säkert om några år igen men tills dess så får andra med annan livssituation leva åt mig också.

Men att se ner på andra för att de kör "mögbilar" är en i mina ögon en tråkig attityd särskilt när man, om jag tillåts vara elak, inte riktigt vandrar på den högsta bilskalan i mina ögon.

• Gilla
gubbaluringa
  • Laddar…
Finns det någon på BH som kan köpa sin riktiga drömbil eller får alla lov att kompromissa ang kostnaden?

Jag köpte för ett par år sedan en Jaguar XJ12, det var en av mina drömbilar när den var ny 1993...skulle jag drömma upp mig idag drömmer jag om en Aston Martin DB5, men eftersom man får ett helt knippe jaggor och pengar över till ett garage för vad en sån kostar får det nog förbli drömmar:p

• Gilla
gubbaluringa och 1 till
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Finns det någon på BH som kan köpa sin riktiga drömbil eller får alla lov att kompromissa ang kostnaden?
Jag har min drömbil. Har valt att kompromissa med annat istället (kärringen är jättenöjd :D).

LandRover defender -96

• 1357247755963.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jonahp och 1 till
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Kan vi tänka oss att ha större lån på hus eller belåna fritidshus (eller bil självklart) alternativt tömma större delen av sparkontot så hade vi nog kunnat ha våra 2 drömbilar i familjen - vi är bara för snåla och ser det som en skön längtan att unna oss när barnen är större.

Men då drömmer vi inte om någon zonda, mclaren F1 eller liknande.

Vi vill ha en gammal trimmad muskeljänkare både till cruising o lite 402 m - istället har vi en 47 hk Daf 66 ;)
Plus att vi vill ha en 996 gt3 med lite banprepp som sommarbil och köra på ringen - istället har vi en Opel Manta med trimmad calibra motor, bur mm

Så allt beror på vad man drömmer om.

Ja det där med att ha råd med drömbilen beror ju helt på vad drömbilen är.
Är ens drömbil en Veyron så kan det ju bli lite jobbigt på en normallön.

För egen del så har jag i nuläget det mesta jag vill ha eftersom det inte är några jättedyra bilar jag är intresserad av.
En europeisk 50-talssedan, en amerikansk 60-tals "truck" och en amerikansk 30-talare.
På listan "vore kul att ha någon gång" finns en Firebird gen2 och en Rekord 55-57.

Staffans2000
Själv har jag två Jaggor, en för sommarbruk och en för vinterdito.
Xj6 sovereign. 4.0. 95a. Den har jag som vinterbil, eftersomm den har dragkrok.
God effekt och mycket vrid gör den till en utmärkt dragbil.

Mina Jaggor är av samma modell som den här:http://www.blocket.se/ostergotland/Jaguar_XJ_SPORT_4_0__Finans_0_kr_kontant_44555285.htm?
aw=1

Ang. Kommentarerna om killen som gillade fjolliga och fantasilösa BMV, kan jag bara hålla med. "Mögbilar", de har han ju själv

Staffan

Redigerat av moderator:
Själv räcker pengarna på långa vägar till mina drömbilar.....:(

corre skrev:
Och jag bekymmrar mig mest över att det inte går att lasta bråte i nya bilen på samma sätt som gamla.
Tar liksom emot att lasta in ett gäng 2.5m reglar rakt in och lägga dom på konsolen fram i en helt ny bil
Det är väl av den anledningen som man skaffar en byggbil... ;)

Totem skrev:
Det är väl av den anledningen som man skaffar en byggbil... ;)
Njaeee egentligen vill jag ha en byggbil mest för att kunna få ett snyggare och mer prydligt sätt att förflytta verktyg och l-boxxar/systainers. Helst ska inte utrymmet förstöras av sånt krafs som material - till det får man köpa släpvagn, lastbil eller beställa hemleverans av material ;)

A
Staffan2000 skrev:
Själv har jag två Jaggor, en för sommarbruk och en för vinterdito.
Xj6 sovereign. 4.0. 95a. Den har jag som vinterbil, eftersomm den har dragkrok.
God effekt och mycket vrid gör den till en utmärkt dragbil.

Mina Jaggor är av samma modell som den här:[länk]
aw=1
Ahh, en sån har jag haft, fast en -98 XJ Executive V8. Den var fin att glida på Europaresor med, men totalt värdelös som byggbil och som familjebil så den fick ersättas med en XC90 D5 -08.

Staffans2000
Hoppsan, då hamnar du i fjållfållan (som han med "mögBMVarna").
med drag är de utmärkta bilar. Prestandamässigt är de likvärdiga med V8orna..
Knäutrymmet däremot, har fått ge vika för formgivarnas behov.

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.