1 210 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Vad har hänt med min bergvärmepump Nibe S1155?
Hej
Jag har en bergvärmepump Nibe S1155 som helt plötsligt inte levererar tillräckligt med värme till radiator och golvvärme.
Efter lite klurande fick jag igång värmen genom att köra värmebärarpumpen manuellt. Den stod tidigare i läge "auto".
Nu låter jag pumpen gå med 60% kapacitet. Jag misstänker starkt att det hänt något i samband med någon av de mjukvaruppdateringar som kommit eftersom jag inte varit o pillat på någon inställning.
Att inte kunna köra pumpen i autoläge tycker jag försämrar driftsekonomin. Autoläge misstänker jag betyder att pumpen går efter behov.
Är det någon fler än jag som råkat ut för detta?
Jag har en bergvärmepump Nibe S1155 som helt plötsligt inte levererar tillräckligt med värme till radiator och golvvärme.
Efter lite klurande fick jag igång värmen genom att köra värmebärarpumpen manuellt. Den stod tidigare i läge "auto".
Nu låter jag pumpen gå med 60% kapacitet. Jag misstänker starkt att det hänt något i samband med någon av de mjukvaruppdateringar som kommit eftersom jag inte varit o pillat på någon inställning.
Att inte kunna köra pumpen i autoläge tycker jag försämrar driftsekonomin. Autoläge misstänker jag betyder att pumpen går efter behov.
Är det någon fler än jag som råkat ut för detta?
Tack för tipsen men omstart var det första jag provade med och backa tillbaka i uppdateringar känns lite vanskligt. Ska ta kontakt med leverantören och höra vad dom tycker.
Tycker du ska göra exakt som DonPablo säger. Det gör fortast och ger dig svaret om det har med uppdateringen att göra.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ny bergvärmepump eller reparera gamla (Nibe Fighter 1215-7)?
Värmepumpar -
Hur många starter klarar en bergvärmepump nibe 1245?
Värmepumpar -
Nibe vs Thermia bergvärmepump
Värmepumpar -
Rumsgivare Nibe BT50 till bergvärmepump Nibe F1255
Värmepumpar -
Är det lönsamt att ta en extra försäkring till Nibe bergvärmepump?
Värmepumpar