Hej
Jag har en bergvärmepump Nibe S1155 som helt plötsligt inte levererar tillräckligt med värme till radiator och golvvärme.
Efter lite klurande fick jag igång värmen genom att köra värmebärarpumpen manuellt. Den stod tidigare i läge "auto".
Nu låter jag pumpen gå med 60% kapacitet. Jag misstänker starkt att det hänt något i samband med någon av de mjukvaruppdateringar som kommit eftersom jag inte varit o pillat på någon inställning.

Att inte kunna köra pumpen i autoläge tycker jag försämrar driftsekonomin. Autoläge misstänker jag betyder att pumpen går efter behov.

Är det någon fler än jag som råkat ut för detta?

Har inte råkat ut för det själv men om du misstänker att en uppdatering är boven kanske en omstart kan vara värt att testa?

Starta om och håll in ok knappen under uppstart tills gråna lampan lyser, då skall den backa till föregénde mjukvara

Tack för tipsen men omstart var det första jag provade med och backa tillbaka i uppdateringar känns lite vanskligt. Ska ta kontakt med leverantören och höra vad dom tycker.

Tycker du ska göra exakt som DonPablo säger. Det gör fortast och ger dig svaret om det har med uppdateringen att göra.

Det är kanske löst ett halvår senare 😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.