14 165 läst ·
16 svar
14k läst
16 svar
Vad har ert kök kostat?
Sida 1 av 2
Hej..
Jag antar att det inte är första gången den frågan ställs på detta forum, men jag skulle tycka att det var kul att jämföra, vårt kök kommer nog gå loss på mellan 120-150tkr nypris. Nu har vi ju den turen att vi har en bekant som kommer ordna det betydligt billigare, (vad säger ni om halva priset..
annars hade vi nog inte valt ett så dyrt kök.
För er som glömt frågan, Vad kostade ert kök, med vitvaror, kakel och allt annat?
Mvh
Dice
Jag antar att det inte är första gången den frågan ställs på detta forum, men jag skulle tycka att det var kul att jämföra, vårt kök kommer nog gå loss på mellan 120-150tkr nypris. Nu har vi ju den turen att vi har en bekant som kommer ordna det betydligt billigare, (vad säger ni om halva priset..
För er som glömt frågan, Vad kostade ert kök, med vitvaror, kakel och allt annat?
Mvh
Dice
Hej,
Det verkar hamna på 120 kkr ungefär
Stommar+luckor - 30 kkr
Vitvaror - 30 kkr
Golv - 10 kkr
Byggmaterial - 8 kkr
Blandare - 2 kkr
Kakel - 5 kkr
Färg/spackel - 2 kkr
Byggmaterial - 10 kkr
VVS - 3 kkr
Bänkskivor - 15 kkr
El, belysning - 5 kkr
Inga hantverkskostnader, jag gör allt själv.
Det verkar hamna på 120 kkr ungefär
Stommar+luckor - 30 kkr
Vitvaror - 30 kkr
Golv - 10 kkr
Byggmaterial - 8 kkr
Blandare - 2 kkr
Kakel - 5 kkr
Färg/spackel - 2 kkr
Byggmaterial - 10 kkr
VVS - 3 kkr
Bänkskivor - 15 kkr
El, belysning - 5 kkr
Inga hantverkskostnader, jag gör allt själv.
Bara material kostar 210,000kr Vi fick rabatt där vi köpte köket genom att jag har köpt kök där tidigare så det blev 170,000kr. Det är kök och vitvaror i det priset. Sen tillkommer golv, blandare & installationen vilket jag inte vet vad det kostar vi köpt ett nyckelfärdigt hus 
Storleken av köket, materialval, ändringar av planlösning, nytt golv och dra ny el och vatten gjorde att notan passerade 100.000 kr. Men jag verkar ligga i lä jämfört med många andra.
I en lägenhet jag bodde tidigare i fixade jag köket för ca 15 000 kr.
I en lägenhet jag bodde tidigare i fixade jag köket för ca 15 000 kr.
Det går att komma under 100 kkr, men som sagts tidigare så är det graden av exklusivitet som avgör hur mycket plånboken ska öppnas. Ett tips är att använda IKEA:s programvara för kök, rita upp ytan, välj skåp, luckor, handtag, bänksskivor mm. Om du väljer IKEA-kök hamnar du nog lätt under, om du vill ha nåt annat så kan du skriva ut din skiss och ta med till en kökstillverkare och be om en offert.
Bry dig inte om snorkiga försäljare som tycker att de har mycket bättre ritprogram och varor, deras ligger inte ute för gratis användning på nätet och prislista har dom sällan heller
Vi kommer att köpa IKEA, har ritat Faktum/Ståt i ritprogrammet och det köket hamnar på ca 70 kkr inkl deras vitvaror (som vi inte ska ha men ritade in för helhetens skull) Ska kolla Lidingö också, det är snyggt tycker jag.
/me
Bry dig inte om snorkiga försäljare som tycker att de har mycket bättre ritprogram och varor, deras ligger inte ute för gratis användning på nätet och prislista har dom sällan heller
Vi kommer att köpa IKEA, har ritat Faktum/Ståt i ritprogrammet och det köket hamnar på ca 70 kkr inkl deras vitvaror (som vi inte ska ha men ritade in för helhetens skull) Ska kolla Lidingö också, det är snyggt tycker jag.
/me
Sammanlagt gick vårt på ca 240,men då har vi gjort ganska mycket.Vi slog upp några väggar så att det blev större,la in vattenburengolvvärme(60m2),nytt innertak,bytte till nya fönster eftersom de gamla ej hade rätta måtten och var dåliga.Själv köket kostade 128 inkl vitvaror från Marbodal
¤ maria ¤ skrev:
Jodå...vårt kök kostade ca. 75", inklusive allt (diskmaskin och spis inräknat som vi fick på köpet). Se min tråd om du är intresserad.
Och jag vill inte direkt påstå att vi snålade på något direkt. Vi köpte ett IKEA-kök, hittade relativt billiga vitvaror (av bra märken), och gjorde allt själva. Då kommer man ner i pris
Vi hamnade på 44´ för stommen, luckor och bänkar. (9 överskåp, 4 underskåp, 3 lådskåp och ett högskåp)
29' för vitvaror.
Diskbänk och blandare är standard (runt 5')
El är det bara material, 7 vägguttag i väggarna, ljusramp med uttag, kyl och frys, 3 lamputtag i taket.
Golvet är inte klart än... Så det vet jag inte pris på än.
Köket är 25 kvm.
29' för vitvaror.
Diskbänk och blandare är standard (runt 5')
El är det bara material, 7 vägguttag i väggarna, ljusramp med uttag, kyl och frys, 3 lamputtag i taket.
Golvet är inte klart än... Så det vet jag inte pris på än.
Köket är 25 kvm.
Stomme och luckor
Fabrikat: Tibrokök AB
Lucka: Kastell rak. Klarlackad
Övrigt: Fullutdrag och dämpning i alla dörrar och lådor
Maskinpark
Kyl/Frys: Miele KFN 8762 SD ed
Diskmaskin: Miele G 1140 SCU
Spishäll: Miele KM 500
Ugn: Miele H 4115 B
Fläktkåpa: Miele DA 249-2
Micro: Miele M 8161