Byggahus.se
richardtenggren
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ett tips rent allmänt är ju att skriva ut medbringarna innan gängan bottnar :)

[länk]

Kör själv med uttag från Jung med USB-A + USB-C vid sängborden :)
Elektrikern ville köra med Exxact, så då får han göra det!
 
richardtenggren
Lexington Lexington skrev:
Elektrikern ville köra med Exxact, så då får han göra det!
Därför jag länkade just Exxact ;)
Det är i alla fall trevligt med usb-uttagen, så man slipper laddarna :)
 
  • Gilla
engs och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Därför jag länkade just Exxact ;)
Det är i alla fall trevligt med usb-uttagen, så man slipper laddarna :)
Förstod det, menade mest att du skrev att du körde uttag från Jung :D
Dom är kanske billigare och/eller bättre, men det där lägger inte jag mig i :rofl:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Pågående bygge av trädäck med stolpar och överliggare, intill står en poolvärmepump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stolpar & lite överliggare på plats, tanken är ett enkelt kryssräcke.
(Till vänster står poolvärmepumpen jag frågat om i annan tråd, den får en kontakt i helgen så jag kan koppla in tillfälligt).
Fascinerad över att det tagit mig ett antal altaner för att inse att 24 tänder på kapen är såå mycket bättre när man ska jacka ur 95x95 :oops:
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Byggt en regnbågslampa till dottern (hon som har valt färger) som älskar regnbågar.
Handgjord regnbågslampa i flera färger med tända ljuspunkter på ett barnrumsskrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
F_man och 19 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
[bild]
Stolpar & lite överliggare på plats, tanken är ett enkelt kryssräcke.
(Till vänster står poolvärmepumpen jag frågat om i annan tråd, den får en kontakt i helgen så jag kan koppla in tillfälligt).
Fascinerad över att det tagit mig ett antal altaner för att inse att 24 tänder på kapen är såå mycket bättre när man ska jacka ur 95x95 :oops:
Blir fint. :ok:


Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Byggt en regnbågslampa till dottern (hon som har valt färger) som älskar regnbågar.
[bild]
Snyggt jobbat, av Er.
Fin lampa.
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Lampan i blästerskåpet gick sönder ungefär en månad efter jag köpte det, vilket jag inte är säker på när det var, 2005-2008 kanske? Dags å fixa. Bytte lysröret och ballasten mot en såndär R7S led lampa, som man annars byter ut halogenlampor mot.

hTu3sxXh.jpg
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Hand håller paket med karbidborrar märkta med storlekar och varningstexter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller två karbidfräsar i plastförpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Karbid från kina… kör tester nu. Ser lovande ut.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild]

Karbid från kina… kör tester nu. Ser lovande ut.
Volframkarbid med största sannolikhet, karbid innebär bara en förening av kol och en metall. Ska man vara nördig rör det sig väl om hårdmetall, volframkarbid med kobolt som bindefas:)

Jag tror inte hårdmetallen är så dålig, när jag var i Indien så köpte vi med oss lokalt tillverkade hårdmetallskär på en mack som framförallt sålde glass och däck, men även bytte skär på borrstål… :D
När vi väl undersökte den på labb så såg den faktiskt rätt bra ut. Kina ligger väl ändå längre fram än Indien så :)
 
  • Gilla
  • Haha
john.h och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Fast nu har EU bestämt att det skall vara USB-C på alla laddare från och med 2024(?). Bra att de gör något vettigt. Alla utom ett av mina uttag är vanlig USB. Gaaaaah!
Fast det är väl apparatänden som ska vara USB-C? Eller säger standarden också att änden som ska in i laddaren/väggen också måste vara det?
Förvisso tror jag vi kommer dit ändå, större teknikbolag har väl redan USB-C i ”väggänden”.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
K
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild]

Karbid från kina… kör tester nu. Ser lovande ut.
Vart/hur köpte du dem? Stålen i Boschlådan (standard/budget) börjar bli slitna så dags att se till nya
 
FredrikR FredrikR skrev:
Blir fint. :ok:
Tack!
Ibland är det trögt & ett sånt där litet uppmuntrande tillrop gör mer än man kan tro :)
 
  • Älska
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Byggt en regnbågslampa till dottern (hon som har valt färger) som älskar regnbågar.
[bild]
men snyggt!
 
  • Älska
Sthlm1891
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Tack!
Ibland är det trögt & ett sånt där litet uppmuntrande tillrop gör mer än man kan tro :)
Det är lätt att man fastnar i tankarna där det krånglat eller inte blivit helt bra och sen ligger det med och gnager under i projektet.

Premiärbadat? :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.