4 131 723 läst ·
21 112 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Den var emaljerad i sitt tidigare liv men det hade börjat spricka och såg eländigt ut.Hennke85 skrev:
Fru Höghus hatar tunga gjutjärnspjäser och jobbar bara med lätta aluminiumprylar (med induktionsbotten då förstås).
Därav beslutet, men jag håller med, synd och skam att slänga en sådan efter bara typ 50 års användning.
/Höghus
Nja, som jag skrev vill jag ha den som värmeplatta. Tänk dig en ugnsform med typ en Jansson eller annat småvarmt på jul som ska stå framme en stund med lite fisvärme på.Nötegårdsgubben skrev:
Dessutom är köket litet så allt som sparar plats är bra.
/Höghus
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Just ja, så var det ja. Mindes bara mockakokaren då jag själv slutade använda min sådana just för att den inte gick på induktionshällen.
Börjar dagen med att rätta till gårdagens misstag: tappade bilnyckeln mellan grunden och källartrappan. Lyfte trappan med spett i nederkant, pillade in ett par bitar 45x45 och kunde sedan kratta fram nyckeln (tillsammans med 40 års samling av löv, sniglar och annat trevligt)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och vad blir nästa åtgärd?P pfb skrev:
Täta springan eller större nyckelring?
Ett tips är tydligen att pilla ned en slang av rätt diameter mellan trappa och vägg för att unvika att saker ramlar ner. Vi får väl se hur det blir. Vi har bott här i 21 år och jag har tappat saker där en gång, så jag funderar på om det är värt insatsen... Dessutom så vet jag ju hur jag ska göra för att pilla fram nästa sak jag lägger ditstigen skrev:
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg