4 131 160 läst ·
21 108 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Idag har jag fått skruva på diskmaskinen. Felkod e15 vilket efter en snabb googling visade sig innebära att vatten läckt ut under maskinen. Så det blev till att montera isär så jag kom åt att torka upp och se var det läckte. Hittade inga trasiga delar, men några skruvar som inte var helt åtdragna. När jag skruvat åt dom verkade läckaget upphöra. Förhoppningsvis räcker det. Kommer felet tillbaka får jag nog beställa nya packningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det är en Bosch så finns det nog en bulletin på att de glömt sätta en tätning mellan maskinplåten och plastbaljan där pumpen sitter. Finns isåfall en tätning att köpa som man kan sätta dit själv inne ifrån maskinen.Dheri skrev:
Idag har jag fått skruva på diskmaskinen. Felkod e15 vilket efter en snabb googling visade sig innebära att vatten läckt ut under maskinen. Så det blev till att montera isär så jag kom åt att torka upp och se var det läckte. Hittade inga trasiga delar, men några skruvar som inte var helt åtdragna. När jag skruvat åt dom verkade läckaget upphöra. Förhoppningsvis räcker det. Kommer felet tillbaka får jag nog beställa nya packningar.
[bild]
Det är en Bosch, och ja, det var där det läckte. Men jag tyckte mig se en tätning där så jag gissar att skruvarna helt enkelt lossat lite med tiden och det var orsaken till läckaget.M Mardigan skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 179 inlägg
Jag tror tyvärr att du kommer att få tillbaka felet. Jag gjorde samma som du första gången och drog åt skruvarna. Ett halvår senare var det dags igen och då fick jag köpa och montera den berömda tätningssatsen. Ett jäkla pilljobb, då det är trångt om plats och massa vassa kanter runt brunnen.
Fått användning för lite gammal plast med bra toleranser när jag inte har en storvinkel till hands. Ja, legotillverkning i liten skala osv. Alla pappor kan slappna av.
Det blev ganska bra. Skulle helst stanna här, men nu blir det till att lyfta dit skärmen igen då det jag hoppats skulle kunna bli en pysselhörna tyvärr även måste dubbla som arbetsplats.
Logga in
Skapa konto
Det blev ganska bra. Skulle helst stanna här, men nu blir det till att lyfta dit skärmen igen då det jag hoppats skulle kunna bli en pysselhörna tyvärr även måste dubbla som arbetsplats.
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 297 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Det ger ju ingen positiv prognos... Jaja, det funkar bra nu och vi kan använda diskmaskinen. Börjar det strula igen är det ju inte värre än att göra en rejälare reparation nästa gång.Henningelvis skrev:
Har nu lagt säkert en timme på att endast provisoriskt städa bland sladdarna på undersidan av skrivbordet. Nu kan jag ÄNTLIGEN sluta använda popup-uttaget permanent utan istället ha det som det temporära uttag det är tänkt som. Den underifrån infrästa laddaren på höger sida har verkligen varit en sjukt trevlig sladd-begränsare.
Logga in
Skapa konto
Pojkarna har roat sig med hammare och spik då vi besökte farmor och farfar.

Och vi råkade hitta mitt gamla svärd som pappa svetsade åt mig i slutet på 80 talet, bäst vi hänger upp det igen, högt uppe, annorlunda tider nu...

Och vi råkade hitta mitt gamla svärd som pappa svetsade åt mig i slutet på 80 talet, bäst vi hänger upp det igen, högt uppe, annorlunda tider nu...

Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Inga bilder på undersidan? Hade varit trevligt att se den "infrästa" laddaren.jonmo skrev:
Har nu lagt säkert en timme på att endast provisoriskt städa bland sladdarna på undersidan av skrivbordet. Nu kan jag ÄNTLIGEN sluta använda popup-uttaget permanent utan istället ha det som det temporära uttag det är tänkt som. Den underifrån infrästa laddaren på höger sida har verkligen varit en sjukt trevlig sladd-begränsare.
[bild]