Idag har jag fått skruva på diskmaskinen. Felkod e15 vilket efter en snabb googling visade sig innebära att vatten läckt ut under maskinen. Så det blev till att montera isär så jag kom åt att torka upp och se var det läckte. Hittade inga trasiga delar, men några skruvar som inte var helt åtdragna. När jag skruvat åt dom verkade läckaget upphöra. Förhoppningsvis räcker det. Kommer felet tillbaka får jag nog beställa nya packningar.
Interiör av en diskmaskin med synliga sladdar och rör efter att ha tagits isär för att åtgärda en läcka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Ymer och 3 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Idag har jag fått skruva på diskmaskinen. Felkod e15 vilket efter en snabb googling visade sig innebära att vatten läckt ut under maskinen. Så det blev till att montera isär så jag kom åt att torka upp och se var det läckte. Hittade inga trasiga delar, men några skruvar som inte var helt åtdragna. När jag skruvat åt dom verkade läckaget upphöra. Förhoppningsvis räcker det. Kommer felet tillbaka får jag nog beställa nya packningar.
[bild]
Om det är en Bosch så finns det nog en bulletin på att de glömt sätta en tätning mellan maskinplåten och plastbaljan där pumpen sitter. Finns isåfall en tätning att köpa som man kan sätta dit själv inne ifrån maskinen.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
M Mardigan skrev:
Om det är en Bosch så finns det nog en bulletin på att de glömt sätta en tätning mellan maskinplåten och plastbaljan där pumpen sitter. Finns isåfall en tätning att köpa som man kan sätta dit själv inne ifrån maskinen.
Det är en Bosch, och ja, det var där det läckte. Men jag tyckte mig se en tätning där så jag gissar att skruvarna helt enkelt lossat lite med tiden och det var orsaken till läckaget.

Jag tror tyvärr att du kommer att få tillbaka felet. Jag gjorde samma som du första gången och drog åt skruvarna. Ett halvår senare var det dags igen och då fick jag köpa och montera den berömda tätningssatsen. Ett jäkla pilljobb, då det är trångt om plats och massa vassa kanter runt brunnen.

Fått användning för lite gammal plast med bra toleranser när jag inte har en storvinkel till hands. Ja, legotillverkning i liten skala osv. Alla pappor kan slappna av.
Leksaksplattor med vägmönster och kurvor arrangerade på ett bord med skärcirkel och linjal, som en liten skalmodell.
Skapa konto

Det blev ganska bra. Skulle helst stanna här, men nu blir det till att lyfta dit skärmen igen då det jag hoppats skulle kunna bli en pysselhörna tyvärr även måste dubbla som arbetsplats.
Gammal plastskiva med brun yta använd som hyllplan eller arbetsyta, placerad på ett vitt bord i ett rum.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Alla pappor kan slappna av.
[bild]
Hur kan någon slappna av när körbanorna inte linjerar?!?

• Gilla
  • Haha
dilemma och 15 till
  • Laddar…
Städdag i samfälligheten. Röjt ris, fällt träd och eldat upp detsamma.
Inget överdrivet exalterande.

P
Integrerat växthuset till vårt smart hem. Fläktar, pumpar, sensorer m.m (Inga märkes produkter som Gardena)

• Växter i tygkrukor med bevattningssystem i ett växthus, utan synliga märkesprodukter.
    Skapa konto
  • Gilla
hobbs och 6 till
  • Laddar…
Sågat och limmat lite, ska bli en gunghäst-isch. Trädelar i en skruvstycke på en verkstadsbänk, delar till en framtida gunghäst.
Skapa konto

• Gilla
nanowire och 5 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag tror tyvärr att du kommer att få tillbaka felet. Jag gjorde samma som du första gången och drog åt skruvarna. Ett halvår senare var det dags igen och då fick jag köpa och montera den berömda tätningssatsen. Ett jäkla pilljobb, då det är trångt om plats och massa vassa kanter runt brunnen.
Det ger ju ingen positiv prognos... Jaja, det funkar bra nu och vi kan använda diskmaskinen. Börjar det strula igen är det ju inte värre än att göra en rejälare reparation nästa gång.

Har nu lagt säkert en timme på att endast provisoriskt städa bland sladdarna på undersidan av skrivbordet. Nu kan jag ÄNTLIGEN sluta använda popup-uttaget permanent utan istället ha det som det temporära uttag det är tänkt som. Den underifrån infrästa laddaren på höger sida har verkligen varit en sjukt trevlig sladd-begränsare.
Skrivbord med datorbildskärm, tangentbord och mus, ordnade sladdar och en infräst laddare på höger sida.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Pojkarna har roat sig med hammare och spik då vi besökte farmor och farfar.

1Tq735S.jpg

Och vi råkade hitta mitt gamla svärd som pappa svetsade åt mig i slutet på 80 talet, bäst vi hänger upp det igen, högt uppe, annorlunda tider nu...

aRHasel.jpg

• Gilla
  • Haha
Bwindi och 9 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
annorlunda tider nu
Ja verkligen. Minns jag gick runt med en liten Bowiekniv i bältet titt som tätt när man var ute och lekte på den tiden. Pilbåge, slangbella, spjut var inte heller så kontroversiellt.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
högt uppe, annorlunda tider nu...
Japp, dagens barn är ömtåligare ;)

(Eller så är vi som dagens föräldrar lite mer lika hönor..)

jonmo jonmo skrev:
Har nu lagt säkert en timme på att endast provisoriskt städa bland sladdarna på undersidan av skrivbordet. Nu kan jag ÄNTLIGEN sluta använda popup-uttaget permanent utan istället ha det som det temporära uttag det är tänkt som. Den underifrån infrästa laddaren på höger sida har verkligen varit en sjukt trevlig sladd-begränsare.
[bild]
Inga bilder på undersidan? Hade varit trevligt att se den "infrästa" laddaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.