4 132 231 läst ·
21 119 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Optimerat vidare i min pysselhörna hemma i stan. Nu finns skruvmejslar, kniv, tänger och mätverktyg tillgängligt enligt principen om first order retrievability. Ska byta ut sortimentlådorna till en stor som ligger på landet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När vi har lyft och flyttat stora, tunga, otympliga och dyra grejor så har vi anlitat tunga lyft. Dom har personal och utrustning för alla konstiga saker. Dessutom fullt försäkrade. Kanske en idé att fråga.V vectrex skrev:Det är grus både där jag bor idag och dit maskinerna ska. Problemet här är nog att det är för smalt för att dra ut dom med palldragare, åtminstone på eu-pall.
Dom skall till ett garage i en källare, här finns riktigt garageport och dessutom är källaren nästan souturräng på denna sida så det lutar inte så mycket ned mot garageporten. Bilsläp går att backa ända fram.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Känns spontant som lite overkill (och därmed troligen väldigt dyrt) då de skriver att de flyttar maskiner på upp till 30000 ton. Mina väger som mest drygt en hundratusendel av det.E Ezcobar skrev:
Insåg att det var en sjukt dassig bild, det jag gjort denna helg är att måla insatsen samt att bygga en specifik hållare för de viktigaste skruvmejslarna (PH 1,2, PZ 1,2 samt ett gäng flatmejslar. En bitmejsel samt elmejslar finns i Wera-case uppe till vänster i förra inlägget.jonmo skrev:
Logga in
Skapa konto
Har även gjort mitt portabla el-labb helt färdigt. Blev tvungen att försänka kontakten för att lådan skulle gå in på hyllan.
Logga in
Skapa konto
För att få bra bang for the buck använde jag gamla spänningsagg på 5 och 12 V, samt en DC-DC konverter så att jag enkel tillgång till 3,3, 5 och 12 V. Även lödkolven är fast ansluten och hela lådan kan stuvas undan utan att kolven behöver kallna då fyrkantsröret har bra godstjocklek.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Wow, ja var helt övertygad om att plasten var skapad på annat vis än med 3D skrivare, riktigt fin yta.norrbottenssnickaren skrev:
Läste lite på lunchen, skiljer sig lite i utskriftsinställningar va, men inte nå enormt.
Lär handla en rulle och prova.
Byggt en ny och större press, till att pressa termoplast. Till knivfodral..
Försökte tänka igenom detta, för att slippa fler byggen. Övre delen sitter i en kulled, med förhoppning om jämn tryckfördelning när skummet och plasten formar sig efter kniven.
Skulle man tröttna på denna hobby, så kan man ju pressa blommor & blad och viktiga papper och sådant där
Försökte tänka igenom detta, för att slippa fler byggen. Övre delen sitter i en kulled, med förhoppning om jämn tryckfördelning när skummet och plasten formar sig efter kniven.
Logga in
Skapa konto
Skulle man tröttna på denna hobby, så kan man ju pressa blommor & blad och viktiga papper och sådant där
Snyggt!Alltgår skrev:
Byggt en ny och större press, till att pressa termoplast. Till knivfodral..
[bild]
Skulle man tröttna på denna hobby, så kan man ju pressa blommor & blad och viktiga papper och sådant där![]()
Vad har du för skum?
Tack! Den ska nog fungera bra. Skummet är det sk Mega Form. Har inte testat det ännu, men det är tätare än neoprenskummet (Julas knäskydd) som jag kört med innan, och tjockare. Men det blev bra med Julas också, bara att det var lite smått och den pressen var inte optimal.FreQa skrev:
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
ahh. Ja precis. Men prova med en generisk pla-profil det brukar funka rätt bra.FredrikR skrev:
Logga in
Skapa konto
den texturerade byggplattan jag kör på alla mina skrivare samt tunade profiler gör underverk. Men de snurrar mellan 12 och 24h också och det utvärderas friskt.
dessutom kör jag nästan uteslutande med ett enda filament, X-Pla från Addnorth på 5kg-spolar i svart. Så det hjälper en del att få så bra resultat som möjligt.
inte supermycket verktyg inblandat just nu, knackat lite med hammare o dammsugit!Lexington skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Avformning och slipning till helgen!