P
mexitegel mexitegel skrev:
Blev oförklarligt plötsligt luftburen när jag cyklade MTB och efter en nätt flygtur på drygt 4 meter anföll marken både huvudet och axeln. Behöver tydligen tämja cykeln lite mer , och skaffa en ny hjälm utan sprickor :crysmile:.
Nyckelbenet?:sweat:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Dumma mark, hatar när den hoppar på en sådär. Du skulle försökt att bara missa den, jag har hört att det förlänger flygturen.

Lycka till med pusslandet!
Försökte hänga kvar i luften på samma sätt som tegelstenar inte gör, men det verkar lättare i teorin än i verkligheten.

• Gilla
kristofo och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Blev oförklarligt plötsligt luftburen när jag cyklade MTB och efter en nätt flygtur på drygt 4 meter anföll marken både huvudet och axeln. Behöver tydligen tämja cykeln lite mer , och skaffa en ny hjälm utan sprickor :crysmile:.
Mitt rekord ligger på tre hjälmar på en sommar :)
Gick det bra med cykeln? ;)

Låter som att du var nykter. Man bör ha minst 2 promille när man blir anfallen av marken.

• Gilla
  • Haha
RmK_71 och 5 till
  • Laddar…
Försökte hänga kvar i luften på samma sätt som tegelstenar inte gör, men det verkar lättare i teorin än i verkligheten.
Det är fel sätt, som @TommieB skrev så gäller det att missa marken. Bara att träna vidare!

Douglas Adams skrev:
The Guide says there is an art to flying", said Ford, "or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss.

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
P
Eller övergå till zwift(y)

• Gilla
Lille Lars och 1 till
  • Laddar…
Pågående bygge av ett förråd med röda och vita vertikala plankor och ofärdig dörrfodring, omgivet av natur och byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödmålat förråd med ofärdigt trädörrfoder och placerad stege, omgiven av skog och byggmaterial.
Skapa konto

Fortsatt på förrådet... börjar närma sig. Fodret runt dörren blir tyvärr lite dinkigt men jag råkade måla in mig i ett hörn med ribborna.

försökte göra ngt ”lagom” roligt.

• Gilla
ofrivillige_hantverkaren och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Cykeln klarade sig (y). Ska inte försöka klå ditt hjälmrekord :surprised:

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Pajat två hjälmar I sommar... speciellt den sista smällen är jag glad att jag hade en ordentlig hjälm.

det blir några tusingar på hjälmar varje säsong om det ska fortsätta såhär.

richardtenggren
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Pajat två hjälmar I sommar... speciellt den sista smällen är jag glad att jag hade en ordentlig hjälm.

det blir några tusingar på hjälmar varje säsong om det ska fortsätta såhär.
Ja skönt med riktig hjälm, jag körde fullface och även ett leatt brace, är trevligt om man kör DH. :)
Tur vi fyndade märkmaskinerna då ;)

En enkel ”vagn” till systainers för att hålla bättre ordning i garaget En mobil förvaringsvagn för Festool systainers staplade i ett garage.
Skapa konto

• Gilla
Timsiii och 7 till
  • Laddar…
Skulle laga ramen på en bigg boss 6x6 idag åt en polare. Magnetventilen till miggen hade gett upp, tom argon till tigen och handlarn stängt... gamla eländiga 3.2or till pinnen var det enda som fanns det var inget alternativ.

det var ingen rolig dag idag :(

• Gilla
reez
  • Laddar…
Man har ju varit lite Avis att milwaukee och deras PACKOUT går att montera på vägg...... well den som skrattar sist...

3D-skrivare som skapar ett väggfäste med en logotyp på tryckplattan.
Skapa konto
Närvaroanordning för verktygslåda monterad på vägg med synlig svart fäste och gul låsmekanism.
Skapa konto
Väggmonterade fästen för verktygsförvaring på en OSB-skiva med synliga skruvar.
Skapa konto
En genomskinlig sorteringslåda med märket Stanley fäst på en vägg, fylld med skruvar och pluggar i olika färger.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Armeringsjärn bockat runt en kamin för projektet, ommålad vit innertak och synliga trädetaljer.
Skapa konto

Bockat och klippt lite armering för att sedan bränna ihop med några vinkeljärn. Så båda svetsarna fick motioneras. Nu en testmontering runt kamin för att få godkänt av chefen att ta nästa steg. Målas svart och fylla på med sten.

• Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Man har ju varit lite Avis att milwaukee och deras PACKOUT går att montera på vägg...... well den som skrattar sist...

[bild] [bild] [bild] [bild]
Kanske missar något men varför slänga upp den på väggen om man inte kan öppna den på plats utan att få alla delar på golvet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.