3 945 853 läst ·
20 157 svar
3946k läst
20,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
ceson skrev:
Jag har en del trä som jag är för snål för att slänga. Dessa bitar går svårligen att göra något större med.
Hittade en bit med enligt mitt tycke ett vackert mönster
[bild]
som jag sågade borrade och slipade med olika kornstorlekar och avslutade med att polera upp näst intill spegelglans med Skäfte, avslutade med bivax/linoljesmörja.
[bild]
Allt detta ledde till ytterligare ett flaskställ.
[bild]
Får man fråga hur balanskänslig den är?
Dvs hur mycket får man dricka innan det inte går att sätta tillbaka den i stället?
I takt med att jag köpt fler expansioner till mitt Carcassonne (brädspel) har det växt ur insatsen i originalkartongen så nu är en ny insats på plats. Det blev ett stort lyft då jag nu kan ha bättre ordning och dessutom får plats med allt i en och samma kartong Trots det ser jag insatsen som en prototyp eftersom jag räknar med att skaffa ytterligare expansioner inom kort. Dessutom fick jag justera storleken på några av facken genom att bredda spåren som avdelarna går i, så det är lite för mycket glapp för att jag ska vara tillräckligt nöjd.
Lyckades hitta symbolerna för de olika expansionerna på nätet och passade in dom på en trevlig bakgrund så det blir tydligt var respektive expansion får plats.
När det blir dags att göra nästa version tror jag att jag ska satsa på att göra lådor till spelpjäserna också så jag kommer bort från plastpåsarna. Nästa version kommer också målas, den här får fortsätta vara obehandlad.
Apropå spelpjäser så jag jag även hunnit med att göra några sådana. Mitt grundspel är så pass gammalt att jag inte fick med biskopen som numera är standardutrustning i grundspelet. Eftersom alla som köper ett nytt spel får med biskopen går det inte att köpa expansionen löst, så jag fick lösa det själv. Sen har en gris slarvats bort här hemma, så en ny sådan fick också produceras. (De rosa pjäserna är köpta och är med på bilden som referens.)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lyckades hitta symbolerna för de olika expansionerna på nätet och passade in dom på en trevlig bakgrund så det blir tydligt var respektive expansion får plats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När det blir dags att göra nästa version tror jag att jag ska satsa på att göra lådor till spelpjäserna också så jag kommer bort från plastpåsarna. Nästa version kommer också målas, den här får fortsätta vara obehandlad.
Apropå spelpjäser så jag jag även hunnit med att göra några sådana. Mitt grundspel är så pass gammalt att jag inte fick med biskopen som numera är standardutrustning i grundspelet. Eftersom alla som köper ett nytt spel får med biskopen går det inte att köpa expansionen löst, så jag fick lösa det själv. Sen har en gris slarvats bort här hemma, så en ny sådan fick också produceras. (De rosa pjäserna är köpta och är med på bilden som referens.)
Logga in
Skapa konto
Den yngre är gärna med på alla tänkbara upptåg, och den äldre överraskade med en smörkniv i slöjden som läraren var imponerad över, vilket kom som en liten chock då han inte är den som vill låna en sticksåg eller fogsvans här hemma.norrbottenssnickaren skrev:
Ärligt talat så har jag ingen aning hur mycket som kan tappas av innan allt försvinner ner i golvetmathiash77 skrev:
Trots att jag gjort ett antal genom åren så har jag ingen själv att testa detta på men utgår ifrån att det är ganska lite.
Verktygstokig
· Halland
· 8 135 inlägg
Testat lite mer med min hobby-ässja.
Jabstål i hammaren
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jabstål i hammaren
Påtat lite i trädgården.
Tog med material in för en pappersrullehållare. En tar vad naturen erbjuder och det är viktigt att välja noggrant. Skiffern bör ha lagrats under tryck i ca 500 000 000 år och ha fiberriktningen vinkelrätt hålen som ska borras. Björken är med fördel färsk och lackas med trälim:vatten 1:3. Champagnekorkarna lagras efter tycke och smak.
Logga in
Skapa konto
Tog med material in för en pappersrullehållare. En tar vad naturen erbjuder och det är viktigt att välja noggrant. Skiffern bör ha lagrats under tryck i ca 500 000 000 år och ha fiberriktningen vinkelrätt hålen som ska borras. Björken är med fördel färsk och lackas med trälim:vatten 1:3. Champagnekorkarna lagras efter tycke och smak.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Byggt ihop fräsbordet
finns mer att göra ansluta dammsugare fixa start och stopp knapp och puts men är iaf körbar nu
funkade kanon
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg