Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

937k läst  6,6k svar

1. stigen
    Verktygstokig Nivå 12
    Skulle aldrig kunna hända på våra terasser! Regeringschefens devis. Aldrig terassmöblerna på samma ställe. Ständig ommöblering gör att man måste ha koll på var man sätter sig. Annars hamnar man kanske i fontänen av gammal vana!

2. P
    Husägare Nivå 6
    Det går framåt, sakta men säkert.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20190609_162902.jpg

Lite jord runt också så blir det lite prydligare
    15600934426314145910710778088732.jpg

Redigerat 9 jun 17:17
  3. L
    Medlem Nivå 1
    Kan inte svara på vilken gänga du har men ta en så grov bult du får plats med igenom den kvarvarande delen av vevlagret och skruva fast den ordentligt med en mutter på andra sidan. Sen är det bara att skruva på allt vad du kan från utsidan alternativt hylssidan beroende på om det är vänster eller högergängat.

4. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Jag har gjort "sushibitar" av en snok en gång med röjsågen. Upptäcktes tyvärr först när "rätten" redan var klar...

• Laddar…
  5. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Jag noterade förra veckan en granne som krattade något hafsigt och väldigt intensivt på ett och samma ställa, den blev mer perforerad. Kan vara bra inför marinad kanske ;)

6. K
    Husägare Nivå 11
  7. Dheri
    Husägare · Nivå 9
    • Laddar…
  8. PNO
    Medlem · Nivå 13
    Kvällen har dels ägnats åt något jag tycker är väldigt roligt - lite gediget bonn-smide. För en som normalt tycker att två hundradels millimeter är en jättetolerans på jobbet så är det befriande att ibland kunna lägga en faktor 1000 på toleransen.
    IMG_9965.jpg

Min brygga har börjat bli i behov av en upprustning, så jag byggde en stolphammare, modell större. Tanken är att den ska kunna slå 120mm staketstolpar. Allt material är återvunnet, en bit överblivet foderrör, en gammal flänskoppling och ett par gamla vattenrör. Nu kunde jag förvisso endera köpt mig en stolphammare, eller köpt nytt material att bygga en utav, men jag tycker att det är något tillfredställande i att se saker få nytt liv.

När jag ändå hade overall på mig så tog jag tag i något jag avskyr - fristråleblästring. Vinterdäckens fälgar behövde en livstidsförlängning i form av ny färg. Men först måste rosten bort. Så nu är det bara att skriva om den gamla sommardikten och gå och duscha.
    Sand ute,
    sand inne,
    sand i öronen,
    sand i sinne...

IMG_9966.jpg

• Laddar…
  9. A
    Medlem · Nivå 9

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: