Byggahus.se

Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

945k läst  6,6k svar

1. dof
    Verktygstokig Nivå 8
    Storebro rex har jag för mig.

2. D
    Medlem Nivå 11
    Rexvalter VF-118 är modellen, tror det var någon elektronik- eller motorlindningsfirma i Sverige som den kommer ifrån.

3. V
    Verktygstokig · Nivå 21
  4. P
    Verktygstokig Nivå 12
    Idag fick jag lust att gämföra mina hammare! Tog med några billigare hammare med (stanley oxh fiskars) min hultafors verka ha fått fötter :thinking:

jag kom fram till att dom slår minst lika bra som de dyra när de kommer till att vråla av smärta på fingrarna.. det som händer är att det blir värre krossskader med titanhammarna.
    Att slå in en fyrtums spik med titanhammarna är dock en helt annan historia.. som att skruva ungefär fast endå inte :seenoevil:

5. De Stilj
    Medlem Nivå 4
    Har du sett Scoutcrafters hammarsamling? Om inte titta på den!

6. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Jag vill också ha en Martinez, men när jag nämnde priset på den för tjejen så kollade hon på mig ungefär som om jag skulle fått en hjärnblödning... ;)

• Laddar…
  7. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Oh Noooo. Big FAIL! :thumbdown:

• Laddar…
  8. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 16

Inte kattaskit...

• 1 Titanium Handle
      M1 16" Titanium Framing Handle - Black Powder Coat Finish
      USD $205.00
    • 2 Head
      M1 15oz Smooth Face Framing Head
      USD $53.96
    • 3 Grip
      M1/M4 Curved Grip - Black Overlay/Orange Cap
      USD $34.95
    • 4 Assembly
      Assembly Fee
      USD $25.00
    Total: USD $318.91

Inte för att man är snickare, på sin höjd ägare av hammare&spik, men verktygsnörd så det räcker...får fundera...lite...ajaj...:geek:

• Laddar…
  9. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Det behöver ju inte innebära att hon lägger sig i? ;)

10. PNO
    Medlem · Nivå 13
    Jag som trodde att jag var den siste som använder hammare när jag snickrar. Annars tycker jag alltid att alla skruvar allt, eller använder spikpistol. Utom här i tråden då där den ena mer fantastiska varianten på den andra av limfogar visas. Men likväl - aldrig en spik.

• Laddar…
  11. jonmo
    Verktygstokig Nivå 15
    • Laddar…
  12. A
    Medlem · Nivå 9
    Gjort om en överbliven 1.5 kW elmotor till en polermaskin med reglerbar hastighet. Behövdes den tydligen lite udda produkten spännring med 24 mm ID, två stora rundbrickor och lite kablage till frekvensomriktarens uttag. Ska i första hand monteras en riktigt stor hårdstampad filtskiva, för att polera eggar..

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    DSC_1361.JPG

13. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Jag har ju satt några meter panel under året, tror jag gjort av med 4000 spik drygt, allt med hammare även fast jag har spikpistol :)

Update: har ju faktiskt fäst fasadskivorna från isover med spik också, dock inga större mängder :)

• Laddar…
  14. E
    Medlem · Nivå 11
    Tycker att det saknas en hel del modeller, tex fyrkantiga huvuden eller sandfyllda skaft.

Men jag får väl kontra med

15. NyaTorpane
    Verktygstokig Nivå 4
    Vilken samling! Mindre förmögenhet, jag har själv den fiskars hammaren i 22oz riktigt nöjd med den..

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: