3 941 692 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Husägare
· Jönköping
· 5 857 inlägg
Sonen har tjatat om att få göra en fågelholk (sedan igår). Så idag slängde vi ihop en. Han fick göra alla moment (med hjälp av mina händer såklart). Han fick själv bestämma hur den skulle sättas ihop. Dock fick jag inte göra något finlir på den, men kan tro han blev stolt när den äntligen var klar. Dock lär det både blåsa och regna in på eventuella fåglar som vill bosätta sig 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
D Danjel skrev:
/T
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Varit ute i verkstan några timmar idag, skulle bara fixa några hyllplan till steron...
Nåja efter att ha städat av bänkarna så jag fick plats att jobba så är hyllorna klara för målning, nästan. Jag kom på att jag ska fräsa några spår på undersidan av dem så jag kan gömma en ledlist där.
Men jag snyggade till slipmaskinen och gick in i stället.
Nåja efter att ha städat av bänkarna så jag fick plats att jobba så är hyllorna klara för målning, nästan. Jag kom på att jag ska fräsa några spår på undersidan av dem så jag kan gömma en ledlist där.
Logga in
Skapa konto
Men jag snyggade till slipmaskinen och gick in i stället.
Logga in
Skapa konto
Visserligen inte gjord idag, men den levererades idag. Frugan behövde något att hänga vigselringarna på vid sängen och födelsedagen närmade sig med stormsteg. Så på några semestertimmar och med ekbitar som fanns hemma gjordes detta smyckesträd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tråkigare väder så det har blivit två dagar inne.
Först har den renoverade skärmaskinen från skroten (som jag tror att jag lagt upp någon bild på tidigare) fått bekänna färg. En massa festprogram som behövde beskäras.
Idag blir det ny läderhuva till växelspaksknoppen. Normalt gillar jag inte att meka bil men det här är bara så roligt!
Först har den renoverade skärmaskinen från skroten (som jag tror att jag lagt upp någon bild på tidigare) fått bekänna färg. En massa festprogram som behövde beskäras.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag blir det ny läderhuva till växelspaksknoppen. Normalt gillar jag inte att meka bil men det här är bara så roligt!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ner/sagblad/tigersagblad/tigersagblad-181884/FredrikR skrev:
Jag brukar använda ett fintandad träblad typ laminate .
Blad för is har jag hört ska fungera bra till kött.ullberg skrev:
https://www.bosch-professional.com/se/sv/s-1211-k-special-for-ice-tigersagblad-2592709-ocs-ac/
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg