3 941 566 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Så nu har du åtgärdat det 😃Hep skrev:
Började med att leta efter snöslungan
Ah där var den.
Den är inte smidig och slänger inte iväg snön så långt ( en 2 m kanske) men den startade på första draget efter stått sen förrförra året och gör sitt jobb.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah där var den.
Logga in
Skapa konto
Den är inte smidig och slänger inte iväg snön så långt ( en 2 m kanske) men den startade på första draget efter stått sen förrförra året och gör sitt jobb.
MacGuyver fick hälsa på och laga en stötta.
Tydligen ska man läsa av markeringen för maxhöjd i springan som är under vredet, inte i överkant av den blå plasten där mynningen är.
Tror att plasten sprack vid uppsättning av OSB i tak men jag märkte det först nu.
Eltejp är bra att ha.
Tydligen ska man läsa av markeringen för maxhöjd i springan som är under vredet, inte i överkant av den blå plasten där mynningen är.
Tror att plasten sprack vid uppsättning av OSB i tak men jag märkte det först nu.
Eltejp är bra att ha.
Logga in
Skapa konto
Byte till joysticks med Hall-effekt istället?Rickard. skrev:
Börjar nya året med att straffa mig själv lite med att byta joysticks på "två" dosor.
Sånt här är verkligen inte min grej, allt är bara omänskligt litet och ömtåligt.
Nintendo hade i och för sig kunnat gjort det ännu svårare så det får man väl vara tacksam för och med lite tur slipper jag göra om detta i år i alla fall.
[bild]
Det är helt klart ett alternativ, har du testat?L Lovan83 skrev:
Jag beställde hem det här för flera månader sen så jag minns inte exakt min logik men det kanske är samma som gjorde att jag inte orkade ta tag i det förrän nu
Vi klarar oss för det mesta med dom andra doserna vi har och joy-consen är bara extra.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Aldrig sett någon liknande konstruktion och var tvungen att göra lite sökningar. Ett tips är att sätta snedsträvor mot benen för att det inte ska braka ihop när täljningsarbetet är i full galopp. Och sedan vill jag att du täljer till ett hästhuvud som placeras på lämpligt ställe som prydnad och lägger ut skapelsen här på tråden. 😆AXS skrev:
Hästhuvud kommer!Noramasen skrev:
Aldrig sett någon liknande konstruktion och var tvungen att göra lite sökningar. Ett tips är att sätta snedsträvor mot benen för att det inte ska braka ihop när täljningsarbetet är i full galopp. Och sedan vill jag att du täljer till ett hästhuvud som placeras på lämpligt ställe som prydnad och lägger ut skapelsen här på tråden. 😆
Den är fruktansvärt stabil, kommer inte behövas någon förstärkning.
Täljhäst, eller Shavehorse, är en urgammal grej som används när man vill fixera ett trästycke medan det bearbetas. Gissar att det fanns redan på vikingatiden. Finns massor i museer.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:EssisSoyotte.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:EssisSoyotte.jpg
Nä läste bara rykten om att nästa version skulle ha det från början. Hall- effekt varianterna är relativt dyra men det beror nog på produktionsvolymen.Rickard. skrev:
Finns lite tredje parts kontroller som har det bla vissa 8BitDo.
Lite mysigt att ta en kall öl med sig ut i garaget efter en dag ute i trädgården för lite vapenvård.
Nu är sågen tankad och kedjan slipad inför morgondagen.
Edit! Man ser på svärdet att det var betydligt kallare ute än i garaget!?! 😂
Nu är sågen tankad och kedjan slipad inför morgondagen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Edit! Man ser på svärdet att det var betydligt kallare ute än i garaget!?! 😂