3 941 324 läst ·
20 126 svar
3941k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Har en gammal kass pinnsvets från någon bygghandel som funkat att loppa ihop några mindre blomstöd... men det här kräver väl minst en hyfsad MIG? 🤔Alfredo skrev:
Kanske ska visa bilden iaf.... när altanen är klar, sista dörrfodren på plats och inga mer rabatter ska grävas... 🤣
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 344 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 344 inlägg
Eftersom det blev för varmt att ligga i hängmattan så beslöt jag mig för att gräva lite med 6,5 tonnaren istället. Tanken är att det ska bli traktorparkering och vedförvaring bakom ladan. Dessvärre visade det sig att det jag trodde var en stor sten istället var en del av berget, men det ska ju inte vara för lätt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sektionfällde delar av en bok på tomten för några veckor sedan. Idag fick stocksågen jobba lite igen:
Hann med tre stockar innan det var dags att lägga ner för dagen (typ 2.5 timmars jobb):
Återstår drygt 5 stockar...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hann med tre stockar innan det var dags att lägga ner för dagen (typ 2.5 timmars jobb):
Logga in
Skapa konto
Återstår drygt 5 stockar...
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Jag slår med släggan på överliggaren. Testade på några mindre bitar och det funkade helt ok.S sinuslinus skrev:
Var inne på att göra en hydraulisk med en garage domkraft i botten. Det är bara ca 30st som ska delas så jag testar med denna först innan jag börjar jaga grova järn.
Påbörjat mitt livs första dörrbygge. En 244x52cm garderobsdörr till hallen. Stavlimmad furu till ramen och 8mm mdf till speglar, väldigt tillfredsställande friktionspassning av tapparna!
Alltså jag köpt den här kantfräsen som ett komplement till min pof1400 för snart 7 år sen... 1400 an har jag väl på min höjd använt sporadiskt sen dess. Lilla 600w klarar i princip alla jobb jag fräser och den är väldigt mycket smidigare. Fick göra ett nytt uttag i golvsockeln idag då vi blev tvungna att byta diskmaskin för nån vecka sen.
Satt tillochmed rätt bit monterad i fräsen sedan förra gången den fick bekänna färg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Satt tillochmed rätt bit monterad i fräsen sedan förra gången den fick bekänna färg.