Byggahus.se
Och lekte lite med lasern på en gammal skärbräda Svart träskylt med humoristiskt budskap och hjärngrafik, frågar om "turning it off and on".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
tommib
Hehe.... Såg den på en t-shirt idag och blev väldigt sugen.

:D
 
tommib tommib skrev:
Hehe.... Såg den på en t-shirt idag och blev väldigt sugen.

:D
Du ska väl ha den här? Text: "I CAN'T FIX STUPID BUT I CAN Sedate it", med en spruta, svartvit design, möjlig anteckningsbokomslag, online-shopplänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
aiskylos2 och 1 till
  • Laddar…
Inte idag men i helgen har jag luftat gröna faran och flyttat garagekaminen till poolen.
Har inte fixat en extra skorsten så jag fick låna även den från garaget, taket har sett sina bästa dagar, det var delvis därför jag köpte gröna faran.
Kran över trähus omgivet av grönska under klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lyftkran i grönskande landskap, träd, klar himmel, ingen synlig person, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kaminen på plats
Grävmaskin med lyftarm beskär träd vid solig trädgård med blommande buskar och blå pool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen har sonen svetsat ihop struten på overdriven på epan som gick av lite.
Före (la till en röd ring för dom som inte ser vad som är fel...)
Bild av bilens bromsok med synlig skada eller slitage markerad med röd ring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Under arbete
Person i verkstad svetsar metall, med skyddsutrustning och rörigt arbetsbord, verktyg och bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter har jag ingen bild, han drog som en avlöning så fort den satt ihop...
 
  • Mobilt tornkran vid trädbeskärning, grönt landskap, blå swimmingpool, soligt, klart väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hobbs och 8 till
  • Laddar…
Overdrive på epa?? På min tid var det typ tvärtom.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Du ska väl ha den här?[bild]
Svart anteckningsbok, titel "My List of Things I Was Right About", ironiskt, kostar 76,65 svenska kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är ngt med den här som jag gillar
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Overdrive på epa?? På min tid var det typ tvärtom.
Den används inte utan det var bara någon som inte orkade ta bort den när epan byggdes.
Och istället för att ta bort den nu och regga om så svetsade sonen ihop den och rensade ur innehållet.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Jag får se hur länge det här håller.
Jag hade också nöjt mig med björk. Dock får man kanske vara beredd på att det är en kortsiktig lösning som måste bytas om 50 år eller så? :surprised::p
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Riktigt snyggt! :love:
Men hoppas att det inte var björk i skalmarna då det håller dåligt mot fukt&röta. Som är det som riskerar ta skalmarna så småningom just kring de vertikala vagnsbultarnas genomgångshål. Om du oljar regelbundet med grundolja (typen för fönster m.m. som innehåller skydd) kan det kanske hjälpa :)
Njae, björk använder man ofta till stegar och liknande som ska lämnas obehandlade, just för att björk tål det.
Björk rötar om den ligger med bark kvar, men snickerier håller fantastiskt bra.
 
  • Gilla
DANNE_K_
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Njae, björk använder man ofta till stegar och liknande som ska lämnas obehandlade, just för att björk tål det.
Björk rötar om den ligger med bark kvar, men snickerier håller fantastiskt bra.
Björk är starkt och spänstigt, perfekt för snickerier. Den ruttnar (likt allt trä) om det finns fukt och mög kontinuerligt, men relativt sett snabbare då den i stort sett saknar inbyggt rötskydd som vissa andra arter har i varierande grad.
Min egen erfarenhet är att skalmarna i ek på min Hörbybruk ruttnade av kring genomföringen där vatten/jord ofta sipprar igenom ner längs vagnsbulten. Detta är den mest utsatta punkten. Det tog ca 15 år men hade de varit av björk tror jag det gått snabbare.
När jag nyss bytte de gamla mot nya, också i ek, mättade jag därför hålen med grundolja innan. Ger det bara ett år extra livslängd är jag nöjd :D
 
Jag gör mina skalmar av egensågad okantad björkplank, inte är de så snygga och arbetade som de här i tråden avbildade men det är ju fort gjort att göra ett par nya vid behov...
 
S
Varken bok eller björk är beständigt utomhus och är två träslag som inte används i båtar.

Ställer man den under tak så förlängs livslängden betydligt.

Och skalmar i ek måste vara opraktiskt? Eken är svag tvärs fibrerna och ger lätt stickor.
 
Cheesen
nanowire nanowire skrev:
Björk är starkt och spänstigt, perfekt för snickerier. Den ruttnar (likt allt trä) om det finns fukt och mög kontinuerligt, men relativt sett snabbare då den i stort sett saknar inbyggt rötskydd som vissa andra arter har i varierande grad.
Min egen erfarenhet är att skalmarna i ek på min Hörbybruk ruttnade av kring genomföringen där vatten/jord ofta sipprar igenom ner längs vagnsbulten. Detta är den mest utsatta punkten. Det tog ca 15 år men hade de varit av björk tror jag det gått snabbare.
När jag nyss bytte de gamla mot nya, också i ek, mättade jag därför hålen med grundolja innan. Ger det bara ett år extra livslängd är jag nöjd :D
Ja det varbjörk och ek i alla fall som fungerade under jord i gruvan. Ek fick vi inte använda där någon skulle vistas då den lätt spricker.
 
Försökte tvätta bilen med högtryckstvätten jag använt kanske 10 gånger på mindre än ett år.
En Kärcher K4 Premium Power Control med doseringsmojäng/fack för deras flaskor med tvåttmedel.
Men det kom inget tvättmedel ur munstycket.
Återigen har man glömt den gyllene regeln när det gäller konsumentprodukter: ”Köp bara den modell som har minst antal funktioner”

Det visar sig att de använt en plastslang utan slangklämma/buntband, så allt tvättmedel rann rätt genom maskinen och ut på marken.

Nu sitter där ett buntband bakom nippeln som tillfällig lösning för att hålla slangen kvar, och när jag har tålamod att lista ut hur fanskapet är ihopsatt ska jag ta av fronten helt och trycka dig en silikonslang istället.

Komplex maskindel, svart och gul, slangar, metallskenor och skruvar, mekanisk, ingen bakgrundsinformation, intagen närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Stödmur gjuten och form riven. Betalning för att deras granne behövde markduk är även erlagd.
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.