3 943 515 läst ·
20 142 svar
3944k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Intressant...... jag blir nog tvungen att tillverka en "chisel plane" åt mig någon gång...... det bör bli bra om man gör kroppen av en bit varmvalsad u-balk......
Fast just nu måste jag satsa på maskinerna som skall dra in pengar.
Tack för tipset!
Fast just nu måste jag satsa på maskinerna som skall dra in pengar.
Tack för tipset!
Idag har jag experimenterat lite med "distressed wood", dvs snabbåldra det lite för att få lite kul effekt. Stålborste på borrmaskinen och sedan lite bets på det. Kan nog bli bra det här, film blir det i vilket fall! 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vad är det för träslag?
Riktigt snyggt jobbat! Väntar med spänning på film och instruktioner!pjodden skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Går det att behandla sån där föråldring så att det håller att spillas på?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
I mitt fall så ska det bli till klädkrokar så jag har inte funderat så mycket just på spillrisken. (Brukar ha ölen i andra handen...Chrissofsweden skrev:
Skämt åsido så tror jag inte det är några problem. Det blir en kombination av hur hårt man går på, dvs hur djupa fåror man skapar, och val av ytbehandling. I mitt fall så kommer jag att köra spraylack för att det är enkelt och inte riskerar att smita av sig på textilier. Infärgningen har jag gjort mha bets men manskulle även kunna köra på bränning, pigmentering olja, färg, vinäger & stålull, kaffe etc.
Lekfullt sinne, god fantasi och mod att misslyckas tror jag är de bästa ingredienserna!