Jag vet inte vad det är men fladdermöss har svart spillning, känner heller inte till någon fågel som har vit spillning, möss och råttors avföring är brun/svart. Med tanke på mängden så är det inte troligt att något djur skulle ha befunnit sig på platsen så länge att de/den lämnat så mycket spillning efter sig.
Jag gissar på att det är döda larver, det kan du kanske se om du granskar dem närmare. Pingborrar, ollonborrar och en del andra kryp har vita larver som man kan hitta i gräsmattan.
Jag gissar på att det är döda larver, det kan du kanske se om du granskar dem närmare. Pingborrar, ollonborrar och en del andra kryp har vita larver som man kan hitta i gräsmattan.
Larver är det helt klart, men jag tror snarare att det handlar om harkrankar. De förekommer oftare i den här typen av ansamlingar, ofta på våren när tjälen släpper och det blir blött vilket gör att de söker sig upp till ytan för att inte drunkna. Men om du lyckas ta en närbild så blir det lättare att se.
Det kan också vara spillning. När jag kom till mitt fritidshus efter 4 veckors frånvaro, så hade ett antal av mina musfällor ( i förrådet) slagit igen. Bytena var uppätna av " någon". Vid den ena fällan, så fanns det mängder av "vita korvar", som liknade musspillning till storleken och var för små för att komma från en vessla (finns ibland sådana också - fast de brukar vara större och bruna). Jag tittade inte så noga, men har i efterhand funderat om det kan ha varit rester av någon form av inälvsmask, som just musen i den fällan hade burit på.
Produkter som diskuteras: "musfällor"
Musfälla elektrisk Silverline
Lätt att beta, tömma och rengöra
359 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden