Utan djupare analys så gissar hag på mjukvarufel. Ser du satt jordfelsbrytare också för solcellena, hur kommer det sig ?
15kw växelriktare är mer rätt på 16,6kwp i rakt söderläge. Byter installationsfirman den kostnadsfritt när den bef. varit i drift ?
 
M mortimer skrev:
Utan djupare analys så gissar hag på mjukvarufel. Ser du satt jordfelsbrytare också för solcellena, hur kommer det sig ?
15kw växelriktare är mer rätt på 16,6kwp i rakt söderläge. Byter installationsfirman den kostnadsfritt när den bef. varit i drift ?
Den firman vi köpt från monterar alltid en jordfelsbrytare. Det behövs egentligen inte men dom gör så. Bytet till 15 kWh växelriktare kommer nog att kosta några hundralappar men på 10 år lär det nog gå ihop.
Piken den tidiga morgonen var nog ett mjukvarufel. Tyvärr kan vi inte se hur det ser ut på vårt Vattenfallskonto. Det lär ta tre månader innan dom har fått alla siffror på rätt plats och avtalet om att leverera el till nätet kan tecknas.
Det förstår inte jag! Men det tycks vara standard i branschen då min granne fick samma svar från sin leverantör. Det är mycket man inte förstår när det solceller!
Dag
 
stigen stigen skrev:
Den firman vi köpt från monterar alltid en jordfelsbrytare. Det behövs egentligen inte men dom gör så. Bytet till 15 kWh växelriktare kommer nog att kosta några hundralappar men på 10 år lär det nog gå ihop.
Piken den tidiga morgonen var nog ett mjukvarufel. Tyvärr kan vi inte se hur det ser ut på vårt Vattenfallskonto. Det lär ta tre månader innan dom har fått alla siffror på rätt plats och avtalet om att leverera el till nätet kan tecknas.
Det förstår inte jag! Men det tycks vara standard i branschen då min granne fick samma svar från sin leverantör. Det är mycket man inte förstår när det solceller!
Dag
Skulle det ta 3mån hos Vattenfall att teckna ett produktionsavtal med de om man redan är kund hos de med rörligt avtal?!
 
M mortimer skrev:
Skulle det ta 3mån hos Vattenfall att teckna ett produktionsavtal med de om man redan är kund hos de med rörligt avtal?!
Tyvärr är verkligheten sådan. Alla våra tidigare data går inte att se. Men på tre månaders beredningstid måste det ett gediget avtal! Vilket århundrade lever dom i? All kommunikation måste ske med brev. E- mail tycks inte vara ett verktyg ännu. :surprised:
Men tre månader går fort!
 
Krilleman
Allt är bra med solel!

Jag popar popcorn så länge!
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Man med uppflugen frisyr, gestikulerar, text antyder skämtsamt utomjordisk inblandning; mem-format, humoristisk underton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.