Vaknade med huvudet under armen i morse, gick upp och grundmålade mina nyuppsatta fönstersmygar av mdf. Trodde jag. Har istället för grundfärgen gått på med färdigfärgen...
Färgen är Flüggers High Finish Interior 50.

Så, vad göra nu? Är det ide att gå över allt igen med grundfärgen eller är det bara att gå vidare i livet enligt devisen - en amatör kommer undan med det mesta?
Är det sämre slityta som är effekten eller riskerar jag färgsläpp eller annat tråk??

lopec
Vad var det för grund, Wood Primer eller Stop Primer?

Ingen idé att lägga grund på Slutfärgen dock, så är nog bara att låta det vara...

Med MDF kan det såväl att slutfärgen fäster dåligt (testa med nageln/kniv lite försiktigt nu när den härdat) som att det på sikt riskerar att läcka igenom misfärgningar från ligninet i trämassan.. Om inte det försvinner i MDF-produktionen? *hm*

lopec lopec skrev:
Vad var det för grund, Wood Primer eller Stop Primer?

Ingen idé att lägga grund på Slutfärgen dock, så är nog bara att låta det vara...

Med MDF kan det såväl att slutfärgen fäster dåligt (testa med nageln/kniv lite försiktigt nu när den härdat) som att det på sikt riskerar att läcka igenom misfärgningar från ligninet i trämassan.. Om inte det försvinner i MDF-produktionen? *hm*
Stop primer var det tänkt men som sagt det är ju lite sent nu. Ser ut som att färgen dragit in rätt ok i mdf:en, får hoppas att det blir ok.

lopec
MDF brukar kunna suga rätt bra så det är nog lugnt, Stop Primern används ju främst för att stoppa för just läckage och missfärgningar från underlaget, sot, nikotin osv om det är gammalt material och från träet (kvistar osv) om det är nytt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.