Ja, kör på stödmur. Svårt att se på bilden höjdskillnad, men om det blir hög kan du kamouflera med växter framför, så det inte blir för anlagd och hård känsla. Eller dela upp den i två sektioner, med växter mellan.
Alternativt kan ni köra marktäckare, om det inte är för brant för plantering/etablering.
Det går också att köpa färdiga perennamattor, t ex från Vegtech. Ganska kostsamt, men då får man ordning på ytan direkt, ingen bar jord att ogräsrensa.