22 367 läst ·
124 svar
22k läst
124 svar
Vad gör man med en gipsvägg utan skydd?
Så är det ofta att reglarna har flyttat sig eller den som byggde det inte var så någrann..B Byggarn Bob skrev:
Har ingen betydelse i ditt fall bara isoleringen sluter tätt mot reglarna samt att du kan skruva din gipsskiva så blir det bra 👍
Tack så mycket för era svar och i princip hjälp i ”realtid”
Jag vill inte längre störa grannar, så jag lämnar skruvandet till en annan dag.
Men något jag undrar, innan jag jag lärde mig att vita hårda massan är en del av gips väggen. Hann jag ytterligare med mindre skador 😅 tex denna bild.
Kan jag prima det och sedan spackla? Eller någon annan kombination eller idé. Jag vill helst det inte ställer till det.
Jag vill inte längre störa grannar, så jag lämnar skruvandet till en annan dag.
Men något jag undrar, innan jag jag lärde mig att vita hårda massan är en del av gips väggen. Hann jag ytterligare med mindre skador 😅 tex denna bild.
Kan jag prima det och sedan spackla? Eller någon annan kombination eller idé. Jag vill helst det inte ställer till det.
Nej för fan fram till midnatt är det bara o köra på😉😂🤪B Byggarn Bob skrev:Tack så mycket för era svar och i princip hjälp i ”realtid”
Jag vill inte längre störa grannar, så jag lämnar skruvandet till en annan dag.
Men något jag undrar, innan jag jag lärde mig att vita hårda massan är en del av gips väggen. Hann jag ytterligare med mindre skador 😅 tex denna bild.
Kan jag prima det och sedan spackla? Eller någon annan kombination eller idé. Jag vill helst det inte ställer till det.
Det där behöver bredspacklas. Jag hade nog rivit den gipsen med nu när du ändå är igång.B Byggarn Bob skrev:Tack så mycket för era svar och i princip hjälp i ”realtid”
Jag vill inte längre störa grannar, så jag lämnar skruvandet till en annan dag.
Men något jag undrar, innan jag jag lärde mig att vita hårda massan är en del av gips väggen. Hann jag ytterligare med mindre skador 😅 tex denna bild.
Kan jag prima det och sedan spackla? Eller någon annan kombination eller idé. Jag vill helst det inte ställer till det.
Jag bombarderar med frågor o bilder, jag vet. Men försöker lära mig och förstå. Bakom elementet har jag en skiva, som jag tog för givet att det är gips, men nu när jag har mer av ett ”tränad” öga. Ser det inte alls ut som gips, utan snarare nån slags spånskiva, som de bara målat över.
Är jag ute och cyklar?
Är jag ute och cyklar?
Oj, är det så illa. River jag alla skivor som har skador på sig, är det 3st. Rivningen är busenkelt.. men det som oroar mig är att 2 av dessa skivor har eluttag och en av de är i köket.B bygges skrev:
Föresten, när jag säger kök. Finns det inget kök kvar. Allt är rivet o slängt. Men det har varit kök och ska bli kök igen 😄
Väggen ser ju helt fnasig ut. Vad är det för yta vi ser? Hålet i sig är inget problem att spackla igen, det är texturen på hela väggen som iallafall gör mig osäkerB Byggarn Bob skrev:Oj, är det så illa. River jag alla skivor som har skador på sig, är det 3st. Rivningen är busenkelt.. men det som oroar mig är att 2 av dessa skivor har eluttag och en av de är i köket.
Föresten, när jag säger kök. Finns det inget kök kvar. Allt är rivet o slängt. Men det har varit kök och ska bli kök igen 😄
Viktor.J skrev:
Svar till båda era frågor, tror jag.H Hybro skrev:
Men Viktor, vad du ser är yttersta pappen av gipset.


