Jag renoverar min lgh själv och försökte göra arbetet snabbare i vardagsrummet och tog bara bort tapet till sista lagret. Sen spärrmålade jag flödigt med en oljefärg. Ändå blev det bubblor när jag bredspacklade. Kan jag fortsätta med ett till lager spackel som inget hade hänt eller vad gör jag? Den som föreslår gipsskivor är välkommen och bära upp dom 3 tr utan hiss
Tack på förhand!!!
Bästa svaret
Trist..att det bubblar sig...trots att du spärrmålat med oljefärg.
Det blev väl inte vattentätt med ett lager.
Din vägg kommer att fortsätta bubbla sig även vid nästa spackling.
Är du envis så fortsätter du. Tar du bort det som bubblar sig och spacklar igen så kommer det nog att vara bra nog efter 3 vändor.
Ett alternativ kan vara att använda "ångmaskin" (Tapetborttagare).
Mitt förslag är en lite tjockare renoveringstapet.
Se bara till att inte spackelklunsar under.
Det blev väl inte vattentätt med ett lager.
Din vägg kommer att fortsätta bubbla sig även vid nästa spackling.
Är du envis så fortsätter du. Tar du bort det som bubblar sig och spacklar igen så kommer det nog att vara bra nog efter 3 vändor.
Ett alternativ kan vara att använda "ångmaskin" (Tapetborttagare).
Mitt förslag är en lite tjockare renoveringstapet.
Se bara till att inte spackelklunsar under.
Renoveringsgips är inte tungtM Mandapeter skrev:Jag renoverar min lgh själv och försökte göra arbetet snabbare i vardagsrummet och tog bara bort tapet till sista lagret. Sen spärrmålade jag flödigt med en oljefärg. Ändå blev det bubblor när jag bredspacklade. Kan jag fortsätta med ett till lager spackel som inget hade hänt eller vad gör jag? Den som föreslår gipsskivor är välkommen och bära upp dom 3 tr utan hissTack på förhand!!!
Tusen tack för svaren! Jag orkar inte gips, haha, gör allt för att slippa. Så jag går på med spärrfärgen igen.
Tack! Det kan ju vara bra att veta för framtiden. Ska kolla på det när jag ger upp och ändå sätter upp gips.
Klicka här för att svara