2 595 läst ·
28 svar
3k läst
28 svar
Vad gör jag nu när jag har sett en råtta klättra i körsbärträdet
Som sagt, släpp ut hundarna så kommer råttorna hålla sig borta. Om det inte är chihuahuor i samma storlek som råttan.
Sen ett råd i all välmening. Din rädsla är inte rationell. Att få livet begränsat på det sättet av en gnagare låter inte bra. Det finns hjälp att få.
Sen ett råd i all välmening. Din rädsla är inte rationell. Att få livet begränsat på det sättet av en gnagare låter inte bra. Det finns hjälp att få.
Vad som är bortkastade pengar är denna viltskrämmare från Lidl . Utlovas skrämma bort både möss råttor rådjur harar och mycket annat. I vart fall rådjuren och hararna ignorerar den totalt. Har dock viss effekt mot grannen
som skriker om automatiskt kamera som övervakar honom och att han ska ringa polisen.
som skriker om automatiskt kamera som övervakar honom och att han ska ringa polisen.
Så länge den inte tar sig in i huset och börjar gnaga på kablar eller ställa till med annan oreda kan du vara lugn. Kanske någon granne har utekatter med jaktinstinkten i behåll så blir den lilla stackaren inte långlivad. Hade en råtta på tomten häromåret och det är nyfikna små djur, den satt och betraktade mig med sina små pepparkornsögon innan den gick iväg och våra vägar skildes.
Det är bevisat om sån skit inte funkarB Bitterhetsakademin skrev:Vad som är bortkastade pengar är denna viltskrämmare från Lidl . Utlovas skrämma bort både möss råttor rådjur harar och mycket annat. I vart fall rådjuren och hararna ignorerar den totalt. Har dock viss effekt mot grannen
Till och med Amerikanska FTC har tagit up det
https://www.ftc.gov/news-events/new...ers-retailers-ultrasonic-pest-control-devices
Jag har en kanin som sätter på allt han kommer över: ballonger, skor, lådor etc. Råtta är nog ett välkommet avbrott.
Du kan låna honom för att skrämma iväg gnagaren, men man bör ha gummistövlar då vänsterfötter är något av en favorit.
Du kan låna honom för att skrämma iväg gnagaren, men man bör ha gummistövlar då vänsterfötter är något av en favorit.
Tack uppskattar verkligen ditt svar. Förstår också att det är irrationellt mitt sätt att hantera eller bättre sagt inte hantera situationen men det är över min kontroll. Min son kom och satt upp 2 fällor hoppas att de råttorna är smarta nog och flyr fältet det är allt jag vill faktiskt.Bart skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Det råkar inte vara så att du är lite semester-påstruken och det du trodde var en råtta i själva verket var en ekorre?
Klicka här för att svara