Som sagt, släpp ut hundarna så kommer råttorna hålla sig borta. Om det inte är chihuahuor i samma storlek som råttan.

Sen ett råd i all välmening. Din rädsla är inte rationell. Att få livet begränsat på det sättet av en gnagare låter inte bra. Det finns hjälp att få.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
M Marilena skrev:
Är förlammad av rädsla i huset, låst alla fönster o dörrar håller hundarna inne. Har bott i huset i 20 år aldrig aldrig sett råtta. Ringt Nomore vet ej när de kommer.Mannen är på jobbet ,
Menar du allvar eller skojar du med oss? 😊
Om detta är ett problem, sälj huset.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K K. L skrev:
Ta bort stegen så de inte kan klättra upp i trädet.🤔
Eller ner igen😎.

Ärligt talat, så är nog det bästa att släppa ut hundarna igen. De lär nog skrämma bort råttan. Kanske biter de även ihjäl den, om den är riktigt stor.

Denna kollade på mig från pergolan, klättrade i ett blåregn😀
Försvann och kom inte tillbaka.
Mus som tittar fram bland blad på en pergola, omgiven av blåregn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
M Marilena skrev:
[bild]
Ta ner stegen så blir det jobbigare för gnagarna att komma upp! 🙃

• Gilla
  • Älska
cpalm och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Denna kollade på mig från pergolan, klättrade i ett blåregn😀
Försvann och kom inte tillbaka.
[bild]
De är fasligt söta

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vad som är bortkastade pengar är denna viltskrämmare från Lidl . Utlovas skrämma bort både möss råttor rådjur harar och mycket annat. I vart fall rådjuren och hararna ignorerar den totalt. Har dock viss effekt mot grannen
som skriker om automatiskt kamera som övervakar honom och att han ska ringa polisen.

• Grön viltskrämmare i trädgårdsmiljö med inställningar för känslighet och frekvens, omgiven av löv och växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Så länge den inte tar sig in i huset och börjar gnaga på kablar eller ställa till med annan oreda kan du vara lugn. Kanske någon granne har utekatter med jaktinstinkten i behåll så blir den lilla stackaren inte långlivad. Hade en råtta på tomten häromåret och det är nyfikna små djur, den satt och betraktade mig med sina små pepparkornsögon innan den gick iväg och våra vägar skildes.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Vad som är bortkastade pengar är denna viltskrämmare från Lidl . Utlovas skrämma bort både möss råttor rådjur harar och mycket annat. I vart fall rådjuren och hararna ignorerar den totalt. Har dock viss effekt mot grannen
som skriker om automatiskt kamera som övervakar honom och att han ska ringa polisen.
Det är bevisat om sån skit inte funkar

Till och med Amerikanska FTC har tagit up det
https://www.ftc.gov/news-events/new...ers-retailers-ultrasonic-pest-control-devices

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
D
Jag har en kanin som sätter på allt han kommer över: ballonger, skor, lådor etc. Råtta är nog ett välkommet avbrott.
Du kan låna honom för att skrämma iväg gnagaren, men man bör ha gummistövlar då vänsterfötter är något av en favorit.

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Som sagt, släpp ut hundarna så kommer råttorna hålla sig borta. Om det inte är chihuahuor i samma storlek som råttan.

Sen ett råd i all välmening. Din rädsla är inte rationell. Att få livet begränsat på det sättet av en gnagare låter inte bra. Det finns hjälp att få.
Tack uppskattar verkligen ditt svar. Förstår också att det är irrationellt mitt sätt att hantera eller bättre sagt inte hantera situationen men det är över min kontroll. Min son kom och satt upp 2 fällor hoppas att de råttorna är smarta nog och flyr fältet det är allt jag vill faktiskt.

K Kane skrev:
Ta ner stegen så blir det jobbigare för gnagarna att komma upp! 🙃
Steget är borta nu vill inte längre ha körsbären. Ville överraska barnbarnen med nyplockade körsbär, köper på mataffären några istället.

Vad sägs om att skicka upp arvingarnas arvingar i trädet och plocka själva. Godare, gratis och giftfritt.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det råkar inte vara så att du är lite semester-påstruken och det du trodde var en råtta i själva verket var en ekorre?

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.