Stege lutad mot träd i en trädgård med en utomhusgrill, bord och grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Düsseldorff
Vad då gör? Vad menar du?

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
Är förlammad av rädsla i huset, låst alla fönster o dörrar håller hundarna inne. Har bott i huset i 20 år aldrig aldrig sett råtta. Ringt Nomore vet ej när de kommer.Mannen är på jobbet ,

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
Den vare sig kan eller kommer att göra dig något, under förutsättning att det var en obeväpnad standardråtta.

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
H HJ-C skrev:
Den vare sig kan eller kommer att göra dig något, under förutsättning att det var en obeväpnad standardråtta.
Oh, det är inte så enkelt när man är rädd.

M Marilena skrev:
Oh, det är inte så enkelt när man är rädd.
Men det behöver du inte vara. Det KOMMER inte att hända något. Bergis.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vad då gör? Vad menar du?
Ska jag ta ner trädet ? Jag har planterat det för 6 år sedan, förra året och i år bär på frukt.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
H HJ-C skrev:
Men det behöver du inte vara. Det KOMMER inte att hända något. Bergis.
Tack !kommer ta mig i kragen, skärpa mig.

Fairlane
M Marilena skrev:
Ska jag ta ner trädet ? Jag har planterat det för 6 år sedan, förra året och i år bär på frukt.
Det finns råttor överallt, med eller utan körsbärsträd, så nej det behöver du inte. Jag är inte särskilt förtjust i råttor, men din rädsla känns väldigt stor, så stor att det kanske är bra att göra något åt det, nu när du vet att de finns i din närhet. Jag har tolkat det som att behandling mot fobi har hög success.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
M Marilena skrev:
Va nej, varför skulle du ta ner trädet?

släpp ut hundarna

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Va nej, varför skulle du ta ner trädet?
Tänkte att de inte kommer att ha körsbären för mat.

Fairlane Fairlane skrev:
Det finns råttor överallt, med eller utan körsbärsträd, så nej det behöver du inte. Jag är inte särskilt förtjust i råttor, men din rädsla känns väldigt stor, så stor att det kanske är bra att göra något åt det, nu när du vet att de finns i din närhet. Jag har tolkat det som att behandling mot fobi har hög success.
Ska prova det också men först vill jag att de försvinner från min tomt, de är för nära.

K
M Marilena skrev:
Ska prova det också men först vill jag att de försvinner från min tomt, de är för nära.
Ta bort stegen så de inte kan klättra upp i trädet.🤔

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Råttor finns överallt. De är mycket kloka och försiktiga små gnagare och har av goda orsaker inget intresse av att ta kontakt med oss människor. Det är därför du inte ser dom. Likadant med möss.
Så klampa du ut i trädgården din och bjud upp någon lämplig alfahane till lite körsbärsplockning tillsammans i trädet.
Att du såg råttan var alltså ett rent misstag av den lille gynnaren.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.