Vad kan vi göra med följande rör som sticker ut ur väggen. Det är varm och kallvatten.
Jag har idag inget behov av vatten i det rummet men ev någon gång i framtiden (vilket årtioende som helst).
Så jag skulle behöva ha ett sätt där jag kan plugga rörren aå nära väggen som möjligt så det inte påverkar rummet i övrigt alls.
Jag har idag inget behov av vatten i det rummet men ev någon gång i framtiden (vilket årtioende som helst).
Så jag skulle behöva ha ett sätt där jag kan plugga rörren aå nära väggen som möjligt så det inte påverkar rummet i övrigt alls.
Produkter som diskuteras: "rörren"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Kommer du åt på andra sidan av väggen och dra ut dom där?
Dra och för på rören för att se om dom är lösa i väggen.
Under alla förhållande hade jag kapat så man kom in på färsk koppar och satt ny anslutningar / eller ballofixventiler rätt dragna för dom där läcker lite.
Dra och för på rören för att se om dom är lösa i väggen.
Under alla förhållande hade jag kapat så man kom in på färsk koppar och satt ny anslutningar / eller ballofixventiler rätt dragna för dom där läcker lite.
L Leif i Skåne skrev:
Nej jag kommer inte åt andra sidan tyvärr. Så det vi ser på bilden är det jag har o jobba med. Ev tänkt sätta på ett nyare skivmaterial på väggen.
Jag ska montera på ballofixer längre bort där dessa passerar en toalett.
Jo det var där jag tänkte sätta ballofixerna o sedan tömma ur upp till där man ser på bilden. Dock är frågan hur jag gör sedan? Jag vill inte kapa av dem på sådant sätt att de blir helt obrukbara vid en ev. Framtida användning.T tergo skrev:
Om du kommer åt att sätta ballofix i toan så kan du ju plugga dom där, eller vad missar jag?Z Zynx skrev:
Jo så här, rören går via ett toalettutrymme upp till ett rum som en gång var tänkt som blivande tvättstuga.TomasJor skrev:
Just nu blir det inte så och vi vill använda rummet till något annat. Dock sticker det ut två rör som är i vägen.
Vi vill inte ta bort rören helt eftersom det kan hända att vi vill göra tvättatugan om ett antal år...
Så vattenrören behöver finnas kvar för ev framtida bruk men inte just nu
Ok då borde det kunna bli så här.Z Zynx skrev:Jo så här, rören går via ett toalettutrymme upp till ett rum som en gång var tänkt som blivande tvättstuga.
Just nu blir det inte så och vi vill använda rummet till något annat. Dock sticker det ut två rör som är i vägen.
Vi vill inte ta bort rören helt eftersom det kan hända att vi vill göra tvättatugan om ett antal år...
Så vattenrören behöver finnas kvar för ev framtida bruk men inte just nu![]()
Plugga rören på toautrymmet, skala av lite på plyfan så du kan böja dom nu tomma rören mot väggen. Sätt på ny beklädnad.
Alt fräs ner rören i plyfan.
Moderator
· Stockholm
· 56 280 inlägg
Det går givetvis att kapa dem väldigt nära väggen. Men om du skall använda dem i framtiden, så måste de sticka ut så mycket att det går att få på en koppling som i sin helhet hamnar inne i rummet, även om du då kanske har kakel på väggen.
men de kommer ju nu ut ur väggen på ett sätt som gör dem svåranvända. De skulle behöva komma ut ur väggen med standardiserat avstånd, 40mm. Så det går att få dit en väggbricka.
men de kommer ju nu ut ur väggen på ett sätt som gör dem svåranvända. De skulle behöva komma ut ur väggen med standardiserat avstånd, 40mm. Så det går att få dit en väggbricka.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden