Jag vill gärna bli av med träpanelerna i taket. Hur ska dessa målas på bästa sätt? Nordsjö Kvist och Spärrgrund? Eller tycker ni att jag ska gipsa det? Jag vet dock inte vad som finns bakom (fuktspärr etc. kan bli ett större projekt då)......
Jag slår ett slag för teknos panellack, då slipper man allt jobb med spärrfärger hit och dit.
Jag har använt den med stor framgång på olika furutak. Liksom min far och flera vänner.
Springer lös på typ 1800 för en stor hink
Jag har använt den med stor framgång på olika furutak. Liksom min far och flera vänner.
Springer lös på typ 1800 för en stor hink
Är det den här du menar?L Lutte skrev:
https://www.stuvbutiken.com/sv/arti...9lj-DVixGQU11t8DNBBQzmZqENIiUcRxoCqpwQAvD_BwE
Exakt den jag menar, o vilket pangpris det var på det där stället!
Är panelen behandlad idag? Du säger glansig o då tänker jag lack eller vax. Du bör kolla om upp det.
Rispa med nageln eller gnugga lite med ett fint sandpapper på ett dolt ställe.
Då bör du se om det är någon lack eller vax.
Annars är det bara att skura av med målartvätt och scotch brite svamp på skaft så får du bort åren av smuts och fett
Är panelen behandlad idag? Du säger glansig o då tänker jag lack eller vax. Du bör kolla om upp det.
Annars är det bara att skura av med målartvätt och scotch brite svamp på skaft så får du bort åren av smuts och fett
Jag ska undersöka det. Kan vara så att det är tunt lager lack eller vax. Fungerar teknos panellack på karmar och dörrar också eller ska jag köra spärr + lack där?L Lutte skrev:Exakt den jag menar, o vilket pangpris det var på det där stället!
Klicka här för att svara