Hej, har byggt stödmur som på ett ställe böjer sig. Ska lägga toppsten på som är 70mm tjocka och lyckas inte få snitten raka med vinkelslip så att det blir stora glipor mellan toppstenarna i böjen då dom dels ej kapar igenom hela och det är svårt för mig att på frihand få ett rakt snitt längs hela ytan.
Finns det något verktyg att hyra för att kapa sten där man kan fästa stenen och sen bara kapa typ bordssåg för virke etc?
Mvh dammig och frustrerad

AXS
En stenklipp är det du vill ha om jag fattat rätt i vad du vill göra för kapning.

AXS AXS skrev:
En stenklipp är det du vill ha om jag fattat rätt i vad du vill göra för kapning.
Blir det raka fina snitt i stenen? Klarar en sådan 70mm tjock sten? Mvh

AXS
Klarar absolut 70mm, men det blir en lite grov yta.

Googla så ser du bilder.

AXS AXS skrev:
Klarar absolut 70mm, men det blir en lite grov yta.

Googla så ser du bilder.
Hej, då blir det inget bra i detta fall. Finns det andra verktyg som ger ett fint snitt, är lättkontrollerat och klarar tjockleken (70mm)?
Mvh

Har du provat 230mm vinkelslip med diamantklinga?

F fribygg skrev:
Har du provat 230mm vinkelslip med diamantklinga?
Hej, nej inte 230mm - dom jag har är mindre. Men har en känsla att jag ej kommer lyckas helt bra med vinkelslipen trots större klinga. För dåligt handlag från min sida helt enkelt.. Perfekt vore om det fanns en typ bordssåg som man använder till virke där den är fast och man ändrar/sätter fast stycket som ska kapas så det blir rakt

Bästa svaret

Prova med en 230mm vinkelslip eller hyr en stensåg tex Handy 350

F fribygg skrev:
Prova med en 230mm vinkelslip eller hyr en stensåg tex Handy 350
Handy 350 såg exakt ut som vad jag sökte efter! Tusen tusen tack min vän🙏

Vi använder nåt liknande för att få till det så bra som möjligt.
Stensåg med 2500 W motor och 350 mm diamantskiva stående på gula ben, används för precisionsarbete i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Leff3
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.