328 läst ·
7 svar
328 läst
7 svar
Vad för skruv/spik ska jag använda mig av.
Godmiddag.
Är i en resa av att i lösvirke bygga ett garage. Har nu kommit så långt att jag ska börja med innerväggar.
Jag tänkte använda mig av en plåtsyll (finns en förklaring till valet)
https://www.bauhaus.se/skena-m-pe-d...wcB&gbraid=0AAAAADxd_kw_QegDE9jOnj_xPJHzyk4DJ
Men nu undrar jag vilken dimension och infästning jag ska ha?
Vissa säger betongskruv, andra slagspik den tredje expanderskruv.
Vad rekommenderar ni?
Syllen ska fästas rätt ner i betongplattan.
Ingen golvvärme finns.
Tack för svar.
Är i en resa av att i lösvirke bygga ett garage. Har nu kommit så långt att jag ska börja med innerväggar.
Jag tänkte använda mig av en plåtsyll (finns en förklaring till valet)
https://www.bauhaus.se/skena-m-pe-d...wcB&gbraid=0AAAAADxd_kw_QegDE9jOnj_xPJHzyk4DJ
Men nu undrar jag vilken dimension och infästning jag ska ha?
Vissa säger betongskruv, andra slagspik den tredje expanderskruv.
Vad rekommenderar ni?
Syllen ska fästas rätt ner i betongplattan.
Ingen golvvärme finns.
Tack för svar.
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
Jag skulle säga att det inte spelar speciellt stor roll, då skruvarna endast skall förhindra att väggen rör sig i sidled. All tyngd kommer ju tas upp av reglarna.
Med det sagt så kan man fortsätta och säga "ta det som är lättast i ditt fall". T.ex. 5x80 mm skruv med plugg ner i betongen.
Med det sagt så kan man fortsätta och säga "ta det som är lättast i ditt fall". T.ex. 5x80 mm skruv med plugg ner i betongen.
TackAnders243 skrev:
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden