Har smällt upp tjusiga mörkgrå skifferliknande kakelplattor i vad jag tror hette betongcement (?) i köket. Det är alltså inte riktig skiffer utan "vitrified porcelain tiles" som det heter på förpackningen. Eftersom dom blir mycket snyggare när dom är fuktade tänkte jag olja in dom.
Frågan är ju bara vad jag ska använda för olja? Spelar det någon roll? Använder IKEA:s egen olja till diskbänken i trä. Kanske går bra med den till plattorna också?